تهرانگردی

پارک های جنگلی تهران

پارک های جنگلی تهران

در شهر تهران پارک های جنگلی مختلفی وجود دارد که در بعضی از آن ها امکانات تفریحی بسیار متنوعی نیز در نظر گرفته شده است تا مردم بتوانند استفاده نمایند. در این محتوا سعی داریم تا محبوب ترین پارک های جنگلی تهران را معرفی نماییم.

شهر تهران از شهرهای پرجمعیت ایران است. همه ی این جمعیتی که در تهران زندگی می کنند، نیازمند یک فضای تفریحی جهت گردش می باشند. پارک ها یکی از مکان هایی است که به دلیل وجود پوشش گیاهی و امکان تفریحات متنوع در آن ها بسیار در بین مردم محبوب و پرطرفدار است. در شهر تهران نیز پارک های محله و فضای سبز بسیاری برای گردش و تفریح افراد در نظر گرفته شده است.

اگر چه در بیشتر محله های تهران می توان پارک ها و فضاهای سبزی را مشاهده کرد که برای استفاده مردم ایجاد شده  است، اما همه آن ها جوابگوی جمعیت زیاد شهر تهران نمی باشد. البته به غیر از پارک ها درون محله ها، پارک های بسیار دیگری نیز در شهر با عنوان پارک های جنگلی تهران وجود دارد که مردم می توانند از این فضاها استفاده کنند و به تفریح و استراحت بپردازند و هر از چند گاهی از آلودگی هوا به این پارک ها پناه ببرند و از اکسیژن موجود در هوای این پارک ها استفاده کنند.

در شهر تهران پارک های جنگلی مختلفی وجود دارد که در بعضی از آن ها امکانات تفریحی بسیار متنوعی نیز در نظر گرفته شده است تا مردم بتوانند استفاده نمایند. در این محتوا سعی داریم تا محبوب ترین پارک های تهران را معرفی نماییم.

نوشته های مشابه

پارک جنگلی چیتگر؛ از پارک های جنگلی تهران

یکی از معروفترین و البته محبوب ترین پارک هایی که در شهر تهران وجود دارد پارک جنگلی چیتگر می باشد که ۱۴۵۰ هکتار مساحت دارد. پارک جنگلی چیتگر از محبوب ترین پارک ها در بین خانواده نیز می باشد. به طوری که بیشتر خانواده ها از این پارک به عنوان محلی برای پیک نیک رفتن در اواخر هفته استفاده می کنند.

امکان دو چرخه سواری در پارک چیتگر نیز از دلایل محبوبیت این پارک در بین مردم می باشد. در سال ۱۳۹۲ با احداث دریاچه چیتگر در کنار این پارک، پارک چیتگر رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت و باعث شد تا اهالی غرب تهران بیشتر از فضای این پارک جهت تفریح استفاده نمایند.

در پارک جنگلی چیتگر امکان دوچرخه سواری در دو قسمت مجزا برای بانوان و آقایان، پیست اسکیت، زمین ورزشی و تفریحات آبی برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است.

پارک جنگلی چیتگر

در پارک چیتگر علاوه بر آلاچیق هایی که وجود دارد، چندین رستوران و کافه نیز در محوطه پارک و اطراف دریاچه به چشم می خورد که مراجعه کنندگان می توانند از آن ها استفاده کنند.

فصل بهار و تابستان، بهترین زمان رفتن به پارک چیتگر است. با توجه به تفریحاتی که در این مجموعه وجود دارد، دو چرخه سواری در هوای خوب و معتدل فصل بهار و تابستان  می تواند بسیار لذت بخش باشد.

پارک چیتگر در حاشیه جنوبی بزرگراه تهران- کرج واقع شده است. اگر قصد رفتن با ماشین شخصی را داشته باشید می توانید وارد بزرگراه شده و سپس از راه های فرعی که در حاشیه بزرگراه وجود دارد، به پارک دسترسی پیدا کنید. همچنین برای رفتن به پارک در صورت استفاده از مترو می توانید سوار بر مترو خط پنج شده و در ایستگاه ایران خودرو و یا چیتگر پیاده شوید و به پارک بروید.

ایستگاه مترو ایران خودرو مقابل درب های ۵ و ۷ و ایستگاه مترو چیتگر مقابل درب شماره ۱ پارک چیتگر واقع شده است.

پارک جنگلی طالقانی تهران

یکی از پارک های تهران که بسیار سرسبز و زیبا می باشد، پارک طالقانی است. این پارک از محبوب ترین پارک ها در بین افراد می باشد که مسیر دسترسی خوب آن و فضای مناسبی که دارد، بسیار مورد توجه خانواده ها هم قرار گرفته است.

البته پارک فضای خوبی برای پیک نیک ها دوستانه نیز می باشد. پارک طالقانی با وسعت ۳۱۰ هزار متر مربع در حاشیه بزرگراه حقانی واقع شده است.

در این پارک گونه های گیاهی بسیار متفاوتی را می توان مشاهده کرد که زیبایی خاصی را به پارک بخشیده اند. این پارک در واقع در تپه های عباس آباد قرار دارد و به عنوان ریه تنفسی تهران نیز شناخته می شود.

پارک طالقانی بسیار زیباست و مکان مناسبی جهت فعالیت های ورزشی، تفریح گشت و گذار پیاده روی و حتی عکاسی نیز می باشد. وجود امکانات مختلف ورزشی در این پارک باعث شده تا بسیاری این پارک را برای انجام فعالیت های ورزشی خود استفاده کنند.

پارک های جنگلی تهران

البته این پارک به وسیله پل طبیعت به پارک آب و آتش نیز متصل می شود و می توانید سری هم به پارک آب و آش بزنید. مهمترین جاذبه ای که در پارک طالقانی وجود دارد و بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرد، پل چوبی است که به شکل بسیار زیبا و هنرمندانه ای طراحی شده است که ضمن عبور از  آن می توانید عکس های بسیار خوبی نیز به عنوان یادگاری تهیه کنید و خاطره بسازید.

در پارک طالقانی امکانات بسیاری وجود دارد و می توانید به راحتی به این امکانات دسترسی پیدا کنید. سرویس بهداشتی، مسجد، کافه، رستوران، زمین بازی، نیمکت های چوبی، باربیکیو جهت پختن کباب، آلاچیق، میزهای شطرنج، آب خوری، پارکینگ، زمین بسکتبال، زمین پینگ پنگ، امکانات ورزشی و نمازخانه از جمله امکاناتی است که در این پارک وجود دارد.

پارک طالقانی در همه ایام سال چهره زیبایی به خورد می گیرد به طوری که می توانید در هر زمان از سال، یک روز از وقت خود را به رفتن به این پارک اختصاص دهید و از گشت و گذار در آن لذت ببرید.

برای دسترسی به پارک می توانید سوار خط یک مترو شده و در ایستگاه حقانی پیاده شوید و با پیاده روی مختصری به پارک برسید. اما اگر قصد دارید تا با خوردو شخصی به پارک بروید می توانید وارد بزرگراه طالقانی شوید و پی از گذشتن از چهارراه جهان کودک و پل بزرگراه مدرس با استفاده از تابلوهای راهنما وارد پارک شوید و ماشین خود را در پارکینگ که در ابتدای ورودی پارک قرار دارد، پارک کنید.

پارک جنگلی لویزان

یکی دیگر از پارک های تهران که در شمال شهر و در منطقه شمیرانات قرار دارد، پارک جنگلی لویزان است که دارای ۱۱۰۰ هکتار وسعت می باشد. این پارک یکی از بزرگترین فضاهای سبز در تهران محسوب می شود که مکان بسیار خوبی برای تفریح و گشت و گذار می باشد.

خانواده های بسیاری این پارک را در اواخر هفته برای پیک نیک و گذراندن یک روز لذت بخش، انتخاب می کنند. این پارک دارای مسیر بسیار زیبا و چشم اندازی مسحور کننده از شهر نیز می باشد و به همین دلیل باعث شده تا بسیاری این پارک را برای تفریح انتخاب نمایند.

در این پارک درختان مختلفی وجود دارد. زبان گنجشک، سرو نقره ای، کاج، اقاقیا و چنار عمده ترین پوشش گیاهی این پارک جنگلی هستند. با رفتن به این پارک می توانید از باغ پرندگان که در قسمت شرقی پارک قرار دارد نیز دیدن کنید.

پارک جنگلی لویزان

در این پارک امکانات مختلفی برای مردم در نظر گر فته شده است تا روز خوبی را بتوانند سپری نمایند. زمین های ورزشی، زمین بازی کودکان، استخر، سونا، زمین پینگ پنگ و محوطه آبشار در این پارک برای مراجعه گنندگان در نظر گرفته شده است.

از سایر امکاناتی که در این مجموعه وجود دارد می توان به مسجد، قهوه خانه سنتی، هتل، رستوران آلاچیق، سرویس بهداشتی و یگان ویژه نیروی انتظامی اشاره کرد. ورودی اصلی این پارک در خیابان هنگام قرار دارد.

برای رفتن به پارک جنگلی لویزان اگر از ماشین شخصی استفاده می کنید می توانید از طریق بزرگراه امام علی بعد از خروجی بزرگراه شهید زین الدین، خروجی شیان به پارک دسترسی داشته باشید.

اگر قصد دارید تا برای رفتن به پارک از مترو استفاده کنید، باید در ایستگاه نوبنیاد از خط سه پیاده شده و با استفاده از تاکسی هایی که در کنارایستگاه مترو وجود دارد، خود را به پارک برسانید.

پارک جنگلی پردیسان

یکی دیگر از پارک های جنگلی بسیار خوب و پرطرفدار در بین تهرانی ها، پارک جنگلی پردیسان است. این پارک در محدوده منطقه ۲ شهر تهران قرار گرفته است که وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

پارک جنگلی پردیسان به علت دسترسی خوبی که دارد، باعث شده تا بسیاری روانه این پارک شوند و به گشت و گذار، پیاده روی و یا دوچرخه سواری در پارک بپردازند. این پارک به پارک بدون دخانیات نیز معروف است و به عنوان یکی از سالم ترین پارک های تهران به شمار می رود.

این پارک یکی از پرتردد ترین پارک ها به شمار می آید و همه روزه افراد زیادی برای تفریح به سوی این پارک سرازیر می شوند. در این بوستان امکانات بسیار زیادی برای مردم در نظر گرفته شده است. موزه تنوع زیستی، موزه آب و باغ وحش از جذابیت های پارک پردیسان است.

پارک جنگلی پردیسان

سالن اجتماعات، سالن تاکسیدرمی، بوفه، سالن نمایش فیلم، پارکینگ و سرویس بهداشتی، از امکاناتی است که در پارک پردیسان وجود دارد.

برای دسترسی به پارک می توانید پس از رفتن به بزرگراه شهید همت به سمت شرق حرکت کنید و پس از عبور از بزرگراه یادگار امام وارد پارکینگ شمالی شوید. همچنین می توانید از طریق بزرگراه حکیم غرب و بزرگراه شیخ فضل الله نوری، وارد پارکینگ جنوبی پارک پردیسان شوید.

پارک جنگلی سرخه حصار

یکی دیگر از پارک هایی که در شرق تهران قرار دارد و به عنوان تفریحگاه های مردم شرق تهران مورد استفاده قرار می گیرد، پارک سرخه حصار است. این پارک به جز بخش شمال شرقی آن تحت کنترل و نظارت سازمان محیط زیست می باشد.

این پارک در محدوده منطقه ۱۳ قرار دارد و دارای وسعت بسیار زیادی می باشد. در گذشته این پارک به عنوان یکی از شکارگاه های ایران محسوب می شده است به همین دلیل دارای اهمیت بسیار ویژه ای است.

در پارک جنگلی سرخه حصار به دلیل وسعت زیادی که دارد، انواع مختلفی از پوشش گیاهی را می توان در این پارک مشاهده کرد. البته به دلیل مناسب بودن شرایط زیستگاهی، برخی از جانوارن را نیز می توان در این پارک مشاهده کرد.

پارک جنگلی سرخه حصار

بوتیمار، اردک ارده ای، خوتکا، حواصیل، قرتی، طرلان، عقاب طلایی، مار آبی، مارشتری، افعی شاخدار، افعی کوفی، قورباغه معمولی و … ازجمله موجوداتی هستند که در این پارک زندگی می کنند.

در این پارک امکانات بسیار خوبی وجود دارد و کسانی که جهت تفریح به این پارک مراجعه می کنند می توانند ضمن استفاده از فضای سبز پارک و هوای بسیار خوب آن از امکاناتی مانند آبنمای سنگی، مسیر دوچرخه سواری، آلاچیق، سرویس بهداشتی و نیمکت و سطل زباله استفاده نمایند.

البته در پارک سرخه حصار، کمپ بازپروری معتادان، سالن کشتی، کلینیک گل و گیاه، مسیر آموزش ترافیک و ساختمان اداری نیروی انتظامی نیز وجود دارد.

برای رفتن به پارک ملی سرخه حصار می توانید از بزرگراه یاسینی به این پارک دسترسی داشته باشید.

پارک جمشیدیه تهران

یکی دیگر از پارک های تهران که به عنوان محلی برای تفریح و گشت و گذار در بین شهروندان تهرانی محسوب می شود، پارک جمشیدیه است. این پارک با عنوان بوستان سنگی نیز شناخته می شود.

پارک جمشیدیه در شمال شهر تهران واقع  شده است و جزو اولین نقاطی از تهران است که برف به خود می بیند. معماری این پارک بسیارخاص و زیبا می باشد و در آن یک آبشار مصنوعی و چندین مجسمه سنگی دیده می شود.

پارک جمشیدیه با داشتن فضای مناسب، جهت پیاده روی و تفریح بسیار مناسب است. البته این پارک به دلیل داشتن مسیرهای سنگی در برخی از قسمت ها، مناسب معلولین و افراد سالخورده نمی باشد.

پارک جمشیدیه در بین برترین پارک های تهران شناخته می شود و دارای وسعتی برابر با ۱۰ هکتار می باشد. پوشش گیاهی بسیار متنوع این پارک در کنار دریاچه و مسیر سنگی که دارد، باعث شده تا زیبایی آن دو چندان شود. به همین دلیل بسیار مورد توجه شهروندان تهرانی و یا مسافرانی قرار می گیرد که به این پارک می آیند.

پارک جمشیدیه تهران

این پارک دسترسی خوبی به سمت کلکچال و کوه های شمال تهران دارد و باعث می شود تا کوهنوردان زیادی نیز از این پارک استفاده کنند. اگر چه پارک جمشیدیه وسایل بازی و تفریح ندارد، اما مکان بسیار خوبی برای پیاده روی های دوستانه و یا حتی خانواگی محسوب می شود.

البته در پارک جمشیدیه آلاچیق هایی برای نشستن خانواده ها اختصاص داده شده است تا با جمع آوری وسایل مورد نیاز راهی یک گردش یک روزه در پارک جمشیدیه شوند و از فضای دلپذیر پارک استفاده کنند.

اگر قصد پیاده روی در پارک جمشیدیه را دارید، بهتر است تا از کفش مناسب جهت پیاده روی استفاده نمایید. این پارک برای عکاسی نیز پارک بسیار زیبایی محسوب می شود و می توانید بهترین تصاویر را در این پارک و در فصول مختلفی از سال ثبت نمایید.

در پارک جمشیدیه، کافه و رستوران های مختلفی وجود دارد که غذاهای گوناگونی را سرو می نمایند. حتی می توانید در این رستورانها غذاهای محلی کردی، آذری و غذاهای محلی شمال کشور را نیز نوش جان کنید.

از سایر امکاناتی که در این پارک وجود دارد می توان به سرویس بهداشتی، نیمکت، سطل زباله، آبخوری و سالن آمفی تئاتر، اشاره کرد. در این پارک نزدیک به ۶۰ گونه پرنده نیز وجود دارد که اگر خوش شانس باشید می توانید آن ها را مشاهده کند.

برای دسترسی به پارک جمشیدیه می توانید از مترو خط یک استفاده کنید و در ایستگاه مترو تجریش پیاده شده از ایستگاه خارج شوید سپس با استفاده از اتوبوس های خط تجریش، جماران به خیابان امیدوار بروید. همچنین با استفاده از خط ۷ اتوبوس های بی آر تی، به تجریش بروید و از آن جا با اتوبوس یا تاکسی به جمشیدیه بروید.

پارک ملت ؛ از معروف ترین پارک های جنگلی تهران

یکی از قدیمی ترین پارک های تهران که دارای طراحی و فضای بسیار زیبایی است، پارک ملت است. این پارک در منطقه ۳ تهران قرار دارد و دارای ۳۴ هکتار مساحت می باشد.

سبک طراحی این پارک که به پارک های انگلیسی شباهت دارد و به صورت نامنظم طراحی شده است، باعث جذابیت آن شده است. در پارک ملت، گونه های گیاهی بسیار مختلفی وجود دارد و می توان ۱۲۰نوع درختچه و حتی درخت میوه را در این پارک مشاهده نمود.

پارک ملت دارای زیبای منحصر به فردی می باشد و بخش های مختلفی که در آن وجود دارد، بر زیبایی این پارک افزوده است. دریاچه مصنوعی، باغ وحش کوچک، پردیس گالری ملت، مجسمه های مفاخر ایران زمین و باغ وحشی کوچک از بخش هایی است که در این پارک وجود دارد. پارک ملت دارای درخت های کهن و قدیمی بسیاری است.

آب نمای پله ای که در این پارک وجود دارد، باعث شده تا زیبایی آن دوچندان شود و عده زیادی از شهروندانی که به قصد تفریح به این پارک می روند، حتما با گرفتن عکس های زیبا به عنوان یادگاری، لحظات بسیار خوشی در پارک را سپری نمایند.

پارک ملت

قطار دودی، سینمای چهاربعدی، دریاچه پارک ملت، دو مجسمه معروف مادر و امیرکبیر، زمین بازی ویژه کودکان، کافه کتاب، کافی شاپ و رستوران از سایر زیبایی های پارک ملت است. پارک ملت از جمله پارک هایی است که در بین مسافرانی که به تهران سفر می کنند نیز محبوب می باشد.

سطح صاف و گلکاری هایی که در طول پارک و جای جای آن ایجاد شده، پارک را به یکی از رنگارنگ ترین پارک های تهران تبدیل کرده است و شهروندان تهرانی می توانند یک روز به یادماندنی را در این پارک سپری نمایند.

برای دسترسی به پارک ملت می توانید از تاکسی استفاده کرده و به پایانه ونک در میدان ونک بروید و از آن جا با اتوبوس به سمت شمال رفته و در ایستگاه  پارک ملت یا ایستگاه نیایش پیاده شود. البته با بی آر تی نیز می توانید به این پارک بروید که باید سوار اتوبوس های مسیر تجریش- راه آهن یا چهارراه پارک وی- راه آهن شوید.

پارک ملی خجیر

یکی دیگر از پارک های جنگلی که در تهران وجود دارد و جزو مناطق حفاظت شده جنگلی می باشد، پارک ملی خجیر است. این پارک یکی از بی نظیرترین پارک های تهران محسوب می شود که زیستگاه طبیعی برخی از گونه های جانوری نیز می باشد و امکان تماشای حیات وحش را در مکان بسیار زیبایی برای شهروندان تهرانی فراهم می آورد.

پارک ملی خجیر در فاصله کمی از پارک سرخه حصار قرار دارد و به عنوان بخشی از مناطق حفاظت شده در شرق تهران محسوب می شود. شهروندانی که قصد گذراندن یک روز در طبیعت را داشته باشند می توانند سری به این پارک بزنند.

در این پارک گونه های مختلف گیاهی و جانوری نیز قابل مشاهده است و می توانید با رفتن به این پارک پستانداران مختلف، پرندگان، خزندگان و حتی ماهیان مختلفی را ببینید.

پیاده روی یکی دیگر از تفریحات قابل توجهی است که در این پارک وجود دارد، با پیاده روی در مسیرهای زیبایی که در این پارک وجود دارد می توانید از تماشای مناظر اطراف نیز لذت ببرید و در صورت تمایل از بکرترین مناظری که وجود دارد، عکاسی کنید.

به دلیل وجود گونه های مختلف جانوری در این منطقه و تولید مثل آن ها پیشنهاد می شود که از اوایل تیرماه تا اوایل آبان به این پارک بروید. البته در این منطقه مهمانسراها، هتل، مراکز اقامتی و خانه هایی برای اجاره به گردشگران داده می شود که در صورت تمایل می توانید از آن ها استفاده کنید.

برای رفتن به پارک ملی خجیر اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ضروری می باشد.

این پارک در ۴۲ کیلومتری تهران قرار دارد و برای دسترسی به آن می بایست به جاده پاسداران به پارچین که به انتهای اتوبان شهید بابای می رسد، بروید. و یا از راه دوم به این پارک بروید.

بخشی از جاده تهران به دماوند در منطقه صنعتی کمرود که از جاده هراز قابل دسترسی است و از بخش شمالی پارک ملی خجیر می گذرد، استفاده کنید.

پارک جنگلی توسکا

یکی از پارک هایی که در جنوب شرقی تهران قرار دارد و به عنوان تفرجگاه مردم این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد، پارک جنگلی توسکا است. این پارک دارای مساحتی بیش از ۱۰۰ هکتار است که پوشش گیاهی متنوعی را در آن می توان مشاهده کرد.

کاج، صنوبر، زبان گنجشک و چنار از عمده ترین درختانی است که می توان در این پارک مشاهده نمود.

پارک جنگلی توسکا را می توان یکی از قدیمی ترین پارک های تهران دانست که در سال ۱۳۶۰ افتتاح شده و دارای قدمتی ۳۶ ساله می باشد. اگر چه قرار گرفتن آن در کنار اتوبان باعث شده تا این پارک شرایط مطلوبی نداشته باشند با این حال به دلیل وجود پوشش گیاهی متنوع بخشی از اکسیژن مورد نیاز این منطقه را تولید می نماید.

پارک جنگلی توسکا

این پارک مکان خوبی برای تفریح خانواده ها در اواخر هفته می باشد. البته در تمامی روزها می توان از این پارک استفاده کرد ولی به دلیل کمبود امکانات رفتن به آن جا در هنگام شب توصیه نمی شود.

برای رفتن به پارک باید وارد بزرگراه آزادگان شرق شوید و قبل از رسیدن این به تقاطع این بزرگراه با اتوبان امام علی به پارک توسکا برسید و از جاده فرعی که بر روی تابلوها مشخص شده به پارک دسترسی داشته باشید.

پارک سوهانک

یکی از بزرگترین پارک هایی که در نزدیکی تهران قرار دارد پارک جنگلی سوهانک است. این پارک دارای مساحتی بیش از ۵۰۰ هکتار می باشد و گیاهان مختلفی را می توان در این پارک مشاهده کرد. کاج تهران، سرو نقره ای، کاج سیاه، اقاقیا، سنجد و بادام وحشی، از برخی گونه های گیاهی و درختان این پارک زیبا می باشد.

البته به دلیل کوهستانی بودن پارک و نزدیکی آن به دامنه رشته ها البرز، باعث شده تا گونه های مختلف جانوری هم در این منطقه دیده شود. پارک جنگلی سوهانک دارای طبیعت بسیار زیبایی می باشد و اغلب شهروندان و گردشگران این پارک را برای تفریح انتخاب می کنند.

این اگرچه پارک سوهانک دارای امکانات در بخش مرکزی پارک نمی باشد اما می توان قبل رسیدن به آن از محله سوهانک، اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه ها تهیه کنید.

خلوت بودن این گردشگاه یکی از امتیازات آن محسوب می شود چرا که می توان در فضای آرام و نسبتا روستایی که در این منطقه مشاهده می شود، یک روز آرام و بی دغذغه را سپری کرد و از بالاترین نقطه شهر تهران و مناظر اطراف را مشاهده نمود و لذت برد.

در قسمت شرقی این پارک سد لتیان واقع شده است که خود باعث جذب بسیاری به ابن منطقه می شود. همچنین در این منطقه به دلیل وجود تپه ماهورهای فراوان به عنوان پیست موتورسواری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. البته این پارک محل بسیار خوبی برای انجام ورزش دوچرخه سواری برای علاقه مندان نیز می باشد.

گفته می شود در طی سالهای آینده در این پارک، مجموعه های ورزشی و آبی، پراک بانوان، مانژ سوارکاری، سالن تیراندازی، تفریحات هوایی و شهر بازی بزرگ احداث خواهد شد و این پارک به عنوان یک شهر ورزشی معرفی خواهد شد.

بهتر است که ساعات روز و روشنی هوا را برای بازدید از این پارک انتخاب نمایید. همچنین در فصل پاییز و زمستان به دلیل دانه دهی به پرندگان که توسط دوست داران محیط زیست انجام می شود، بازدید از این پارک می تواند لذت بخش باشد.

برای دسترسی به این پارک اگر از ماشین شخصی استفاده می کنید می توانید با رفتن به میدان نوبنیاد و طی کردن اتوبان ارتش و جاده لشگرک به سمت شمال وارد یک جاده خاکی شده و سپس به پارک جنگلی برسید.

اما اگر قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید می توانید در میدان اختیاریه سوار اتوبوس خط میدان اختیاریه- سوهانک شوید و در آخرین ایستگاه پیاده شوید. با استفاده از تاکسی های حاشیه بزرگراه ارتش خط مینی سیتی- سوهانک به پارک بروید. همچنین می توانید از میدان قائم سوار ماشین های خط شهرک قائم- سوهانک شده و درآخرین ایستگاه از تاکسی پیاده شوید.

پارک جنگلی یاس

یکی دیگر از پارک های جنگلی تهران، پارک جنگلی یاس است. علت نام گذاری این پارک به دلیل افتتاح آن بین زادروز حضرت فاطمه تا سالروز وفات ایشان بوده است. ایجاد پارک یاس در سال ۱۳۹۳ و با تلاش شبانه روزی دوهزار کارگرو کارشناس در سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

در پارک جنگلی یاس، مسیر آسفالته بسیار خوب و با کیفتی وجود دارد که باعث می شود تا عده زیادی برای رانندگی به این پارک بروند زیرا رانندگی در این پارک و در کنار گیاهان و درختان متعدد که منظره بسیار زیبایی را ایجاد کرده اند برای علاقه مندان بسیار جذاب می باشد. این پارک در منطقه ۴ شهرداری قرار گرفته است و دارای ۱۴۰۰۰۰۰۰ مترمربع وسعت می باشد.

پارک جنگلی یاس

در پارک جنگلی یاس امکانات ویژه جهت تفریح وجود دارد. زمین های ورزشی، زمین فوتبال، زمین گل کوچیک، ۹ زمین بازی برای کودکان و ۶ زمین بازی ویژه بزرگسالان از جمله مکان های تفریحی پارک جنگلی یاس هستند.

البته در این پارک یک دریاچه مصنوعی نیز وجود دارد که باعث زیبایی این پارک شده است. آلاچیق، سطل زباله، صندلی، باربیکیو جهت پختن کباب، نمازخانه آقایان و خانم ها، پارکینگ، سرویس بهداشتی و منبع آب شرب از سایر امکاناتی است که در پارک جنگلی یاس وجود دارد.

برای رفتن به پارک جنگلی یاس می توانید از مسیر اتوبان بابایی نرسیده به خیابان استخر استفاده نمایید.

پارک جنگلی وردآورد

یکی از پارک های جنگلی تهران که از لحاظ وسعت، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، پارک جنگلی ورد آورد است. این پارک در کوه های ورداورد و در کنار آزادراه ۲ قرار دارد.

البته در سال های اخیر و با عبور اتوبان همت از کنار این پارک، بخش های از آن توسط شهرداری تخریب شده است و در حال حاضر برخی از تعاونی های وابسته مشغول ساخت و ساز در این منطقه می باشند.

پارک جنگلی وردآود وسعتی نزدیک به ۱۰۴۵۸۰۰۰ مترمربع دارد که در منطقه ۲۲ تهران قرار دارد. این پارک به دلیل پوشش گیاهی بسیار خوبی که دارد بسیار در تامین اکسیژن شهر تهران نقش مهمی را ایفا می کندو به عنوان یکی از گردشگاه های مردم این منطقه محسوب می شود.

پارک جنگلی خرگوش دره

پارک جنگلی خرگوش دره یکی دیگر از پارک های جنگلی منطقه غرب تهران است که از مکان های تفریحی در بین شهروندان تهران و البته شهروندان کرج نیز محسوب می شود.

این پارک بیش از ۶۵ هکتار مساحت دارد و در منطقه ۲۲ شهرداری تهران قرار گرفته است. این پارک جنگلی دارای پوشش گیاهی متنوعی می باشد و درختان بیشماری مانند زبان گنجشک، کاج و سرو را می توان در آن مشاهده کرد.

البته پارک جنگلی خرگوش دره جزو کمربند سبز تهران محسوب می شود. این پارک مقابل درب اصلی مجموعه ورزشی آزادی واقع شده است.

پارک جنگلی خرگوش دره

پارک جنگلی خرگوش دره مکان بسیار خوبی برای اسکان موقت مسافرانی است که از غرب تهران وارد شهر می شوند و یا قصد خروج از غرب تهران را  دارند. این مجموعه دارای امکانات متنوعی مانند سرویس بهداشتی، سطل زباله، آلاچیق و پارکینگ می باشد.

اگر قصد رفتن به این پارک را داشته باشید می توانید از ایستگاه مترو چیتگر واقع در خط ۵ استفاده کنید و با استفاده از تاکسی و اتوبوس هایی که وجود دارد خود را به پارک برسانید. همچنین اگر با ماشین شخصی قصد دارید تا به این پارک بروید، بزرگراه تهران به سمت کرج را ادامه داده و از خروجی بلوار چوگان (ورودی اصلی ورزشگاه آزادی) وارد شده و به پارک بروید.

پارک جنگلی لتمال کن

یکی از پارک های جنگلی تهران است که در شمال بزرگراه همت قرار دارد. این پارک دارای پوشش گیاهی انبوهی می باشد که باعث می شود تا نقش بسیار مهمی در تامین اکسیژن شهر تهران داشته باشد.

مساحت پارک جنگلی لتمال ۱۰۰ هکتار می باشد و در ارتفاعات منطقه ۲۲ تهران قرار گرفته و مکان مناسبی برای تفریح اهالی این منطقه می باشد. پارک جنگلی لتمال به دلیل امکانات فراوانی که دارد مکان بسیار خوبی برای تفریح و پیاده روی شهروندان تهرانی می باشد.

مسیر پیاده روی و کوه پیمایی که در این پارک وجود دارد، آن را به یکی از مقاصد گردشگری برای تهرانی ها تبدیل کرده است. در پارک جنگلی لتمال درختانی مانند زبان گنجشک، بربیس، ارغوان و کاج وجود دارد و همگی در کنار هم مناظر بسیار زیبایی را ایجاد کرده اند که شهروندان ضمن استفاده از فضای پارک می توانند از تماشای مناظر نیز لذت ببرند.

پارک جنگلی تلو

از پارک های زیبایی که در تهران قرار دارد و مکان خوبی برای تفریح تهرانی ها محسوب می شود، پارک جنگلی تلو می باشد. این پارک در بزرگراه شهید بابابی و در کیلومتر ۵ جاده تلو قرار دارد و به عنوان یکی از قطب های تفریحی و ورزشی شرق تهران شناخته می شود.

وجود پوشش گیاهی در این منطقه باعث شده تا هم پارک و هم جاده منتهی به آن دارای مناظر  بسیار زیبا و مسجور کننده ای داشته باشد.

برای دسترسی به این پارک می توانید از مسیر بزرگرا شهید زین الدین به سمت شرق حرکت کنید و خروجی جاده دماوند را طی کرده و پس از دوربرگردان در جاده تلو حرکت کنید و به پارک برسید.

پارک جنگلی کوهسار

یکی دیگر از پارک های جنگلی تهران، پارک کوهسار است که به عنوان یکی از  خلوترین پارکهای جنگی تهران نیز محسوب می شود. این پارک در دامنه رشته کوه ها البرز و در منطقه ۵ شهر تهران واقع شده است.

یکی از ویژگی های جالبی که این پارک دارد، وجود مسیر ماشین رو است که با ماشین می توان تا قسمت های بالایی پارک رفت. اگر چه این پارک در بین شهروندان تهرانی تقریبا ناشناخته می باشد، اما امکانات ورزشی و تفریحی بسیاری را می توان در آن مشاهده کرد که برای شهروندان تهرانی در نظر گرفته شده است تا بتوانند از این تفریحات بهره مند شوند.

پارک جنگلی کوهسار

از جمله تفریحاتی که در این پارک وجود دارد می توان به پیست موتور و گلایدر، آموزش ساخت بالن و بومرنگ، اشاره کرد. البته در پارک امکانات مختلفی نیز وجود دارد تا بازدیدکنندگان مشکلی نداشته باشند، از جمله امکانات می توان به جای پارک، فضای مناسب پیاده روی، سرویس بهداشتی، بوفه، باربیکیو، آلاچیق و زمین بازی اشاره کرد.

اگر قصد رفتن به این پارک را داشته باشید می توانید از بزرگراه آبشناسان به این پارک دسترسی پیدا کنید.

پارک جنگلی افرا

از پارک های جنگلی تهران که در منطقه ۱۹ واقع شده است، پارک جنگلی افرا می باشد. این پارک دارای ۶۶ هکتار مساحت می باشد و در منطقه ۱۹ تهران در میدان جهاد قرار دارد.

در پارک جنگلی افرا، امکانات ویژه ای وجود دارد و باعث شده تا به عنوان یکی از مکان های تفریحی در بین خانواده ها شناخته شود. در این پارک زمین فوتبال، زمین چمن چندمنظوره، زمین بازی کودکان، ۳ کیلومتر باغ راه و ۶ هزار متر باغچه وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا