ایرانگردیتهرانگردی

ایران مال کجاست؟

ایران مال کجاست؟

ایران مال ( بازار بزرگ ایران) واقع در شمال غربی تهران، نزدیک پارک چیتگر و در منطقه ۲۲ پایتخت واقع شده است که یکی از مهم ترین مراکز تجاری تهران است.

این بازار پنجمین بازار بزرگ جهان و بزرگترین در خاورمیانه محسوب می شود که علاوه بر فروشگاه های متعدد، سینما، هتل، مجموعه ورزشی و مراکز تفریحی نیز دارد.

مساحت ایران مال در حدود یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ مترمربع می باشد که توسط مهندس «علی انصاری» طراحی شده است.

مساحت ایران مال به قدری بزرگ است که اگر بخواهیم از تمامی قسمت های آن بازدید کنید در حدود سه روز زمان لازم است!

نوشته های مشابه

این مجموعه عنوان بهترین مجتمع تجاری چندمنظوره خاورمیانه را در نمایشگاه‌ معتبر شاپینگ مال‌های جهان به نام MAPIC در یافت کرده است.

همچنین در سال ۲۰۱۷ جایزه بهترین بازار جهان را از نظر ایجاد فضاهای خدماتی، فرهنگی و تفریحی از موسسه‌ی ارزیابی کننده مجموعه‌های تجاری جهان (RLI) کسب کرد.

در واقع ۷۰ درصد فضای مجموعه، کاربری فرهنگی، تفریحی و گردشگری دارد که همین ویژگی آن را منحصر به فرد کرده است.

این مجموعه بی نظیر توسط مهندس علی انصاری مالک بانک آینده و دهها شرکت صنعتی و تجاری که از متمول ترین افراد ایرانی است، طراحی شده است. در ادامه بخش های بازار بزرگ ایران را معرفی می کنیم.

ایران مال

بخش های مختلف ایران مال

اگر تصور می کنید ایران مال صرفا یک مرکز تجاری و خرید است، اشتباه می کنید. این بازار بزرگ دارای بخش های مختلف ورزشی، فرهنگی، مذهبی و گردشگری نیز می باشد که با الهام گرفتن از معماری سنتی ایرانی طراحی شده ‌است.

مسجد جامع ایران مال

مسجد ایران مال با معماری زیبا و الهام گرفته از گنبد حافظیه شیراز دارای ۵ گنبد چشم‌نواز است. تزیینات کاشی‌کاری و گچ‌بری این مسجد بسیار دیدنی است و از چهار رنگ لاجوردی، فیروزه‌ای، سفید و آجری در طراحی آن استفاده شده است.

مسجد ایران مال

باغ ایرانی ایران مال

قدم زدن در باغ ایرانی یکی از بهترین تفریحاتی است که در ایران مال تجربه می کنید. در طراحی این باغ از الگوی باغ شازده ماهان کرمان الهام گرفته شده که به‌صورت تخت و پلکانی می باشد.

ورودی باغ، نمای شیشه‌ای دارد که بخش شمالی ایران‌مال را به دریاچه و رقص فواره ها در ضلع جنوب متصل می‌کند.

باغ در کنار بازار سنتی قرار دارد که با درختان پالم کالیفرنیا تزیین شده است. آبشار پلکانی، پل شیشه‌ای روی آب و سکوی شیشه‌ای از جاذبه های این باغ است.

ایران مال

بازار سنتی ایران مال

تمیچه‌ی علی اکبر یا بازار سنتی درون بازاری مدرن قرار گرفته که در طراحی آن از بازارهای سنتی شیراز، تبریز و اصفهان استفاده شده است. بازار سنتی دارای یک گنبد مرکزی و ۴ سوق می باشد.

این بازار در غرب ایران مال و در طبقه‌ی دوم تجاری واقع شده که شامل راسته بازار، تالار آینه، شربت‌‌خانه، حجره‌ها و چهارسو می شود. در بازدید از ایران مال حتما سری به تالار آینه بزنید. این تالار شگفت انگیز با الهام گرفتن از تالار آیینه مجلس شورای ملی طراحی شده است.

ایوان اشراق ایران مال

ایوان اشراق با ۲۵ متر ارتفاع به رنگ طلایی سر به آسمان برده و چون خورشید می درخشد! این ایوان از طبقه‌ی اول شروع می شود و تا بام ادامه پیدا می کند. ایوان به شکل کریستال هایی که در ساختمان فرو رفته اند، دیده می شود. در فضای میان کریستال‌ها، فضای تجاری، کافه‌ها و چایخانه‌ها قرار دارند.

بخش های مختلف ایران مال

رستوران ملل ایران مال

در ایران مال رستوران ملل باغ ایرانی طعم غذاهای بین المللی را با ذائقه شما آشنا می کند. این رستوران با ارائه منوی غذاهای بین المللی حس سفر به کشورهای مختلف را در شما پدید می آورد.

باغ کتاب یا کتابخانه جندی شاپور ایران

‌برای اولین بار در یک مرکز تجاری باغ کتاب ساخته شده که به سبک کلاسیک اروپا طراحی شده است.

کتابخانه ایران مال

این کتابخانه جندی شاپور نام دارد و محل برگزاری رویدادهای فرهنگی می باشد. علاوه بر کتاب فرش هندسی نفیسی با ۷۰ هزار متر مربع در هشت رنگ در این کتابخانه وجود دارد که هر بیننده ای را میخکوب می کند. این فرش نفیس توسط ۲۵ هنرمند در طی ۷۰ روز بافته شده است.

مراکز خرید ایران مال

همانطور که از نام ایران مال پیداست اینجا یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید کشور و خاورمیانه است. انواع فروشگاه ها با ارائه اجناس شیک و مورد نیاز، تمام احتیاجات مردم را برآورده می کنند. از محصولات فرهنگی گرفته تا پوشاک و دکوراسیون.

کتابخانه ایران مال

پردیس سینمایی ایران مال

در ضلع غربی مجموعه ایران مال، پردیس سینمایی با ۱۲ سالن سینما ( ۹ سالن عمومی و۳ سالن ویژه) قرار دارد تا بازدیدکنندگان بتوانند برای ساعتی فیلم مورد علاقه خود را به تماشا بنشینند.

مجموعه ورزشی ایران مال

ایران مال دارای کامل ترین مجموعه ورزشی است تا بتواند تمامی نیازهای مردم را پاسخگو باشد. این مجموعه شامل رستوران ارگانیک، مجموعه اسکواش، پیست یخ، اسکی و هاکی روی یخ، استخر و اسپا، سونا، حمام ترکی، سالن بولینگ، استادیوم چند منظوره، جاده تندرستی، مرکز آمادگی جسمانی و سلامت، همچنین مرکز مادگی جسمانی و

کلینیک پزشکی ورزشی می باشد. این مرکز ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته فعالیت می‌کند. علاوه بر این مجموعه، مدرن ترین شهربازی برای استفاده و تفریح کودکان در ایران مال درنظر گرفته شده است.

هتل ایران مال

شاید باورتان نشود اگر بگوییم طراح مجموعه بزرگ ایران مال حتی به فکر اقامت مسافران نیز بوده و یک هتل ۵ ستاره مجلل را در این مجموعه احداث کرده است. برای خرید از ایران مال نگران کمبود وقت نباشید چرا که می توانید شب را در هتل لوکس آن اقامت کنید.

این هتل با امکانات عالی دسترسی مناسبی به مراکز دیدنی تهران دارد و با خیالی آسوده می توانید به خرید و تفریح بپردازید. برای بازدید از ایران مال بهتر است بلیط تهران را خریداری کرده تا سفری شاد و هیجان انگیز به پایتخت را تجربه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا