ایرانگردیهرمزگان

جزیره هرمز، جزیره خاک های رنگی

یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران که می تواند سفری خاطره انگیز و به یادماندنی را برای شما رقم بزند، جزیره هرمز است. این جزیره تماشایی در ۸ کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده است و  ۴۲ کیلومتر مربع مساحت دارد اما چه خصوصیتی جزیره هرمز را منحصر به فرد کرده است؟

خاک های رنگی یکی از شگفت انگیزترین ویژگی جزیره هرمز است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.  اگر علاقه مند به این موضوع هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری هرمز

جزیره هرمز در روی نقشه شبیه به یک صدف دیده می شود که توسط جاده زیبایی احاطه شده است.  یکی از جاذبه های گردشگری بسیار جذاب جزیره هرمز  که در جهان کم نظیر است، خاک های رنگی زیبایی است که تصاویر رنگین شگفت انگیزی را پدید آورده است.

البته در این منطقه فقط جزیره هرمز نیست که این خصوصیت را دارد بلکه اطراف جزیره نیز این خاک های جالب دیده می شود.

نوشته های مشابه

با سفر به جزیره هرمز، دیدنی های فراوانی انتظار شما را می کشد که می توانید از آنها در مدت زمان کوتاهی بازدید کنید. برخی از مهم ترین جاذبه های جزیره هرمز عبارتند از: دره رنگین کمان، دره سکوت، دره تندیس ها، الهه نمک، غار مراقبه، غار رنگارنگ، کوه یخی، ساحل فرش، ساحل سرخ، ساحل محیط زیست، ساحل منفق، ساحل تک درخت، قلعه پرتغالی ها و موزه نادعلیان، قدمگاه حضرت خضر، برج تیرانداز، بقایای قصر بی بی گل و بی بی صورت، بازار، خانه زعفرانی و مکتب خانه.

جزیره هرمز

گردشگرانی که علاقه مند به پیاده روی طولانی هستند می توانند به دشت جبیرها( آهوها) و جنگل های مانگرو بروند. برای بازدید از مناطق دیدنی جزیره هرمز حتما دوربین عکاسی مناسب به همراه داشته باشید.

چرا که سوژه های زیادی مانند پرندگان، لاک پشت ها، خرچنگ ها و مناظر خاک های رنگی هرمز شما را غافلگیر می کنند. تصاویر به قدری هیجان انگیزند که تا سالها در خاطرتان می ماند!

فرش خاکی جزیره هرمز

بورتان نمی شود اگر بگوییم که در جزیره هرمز فرشی از خاک های رنگی زیر پاهایتان پهن شده است! کمی که از دره سکوت بگذرید، در کنار ساحل فرشی از خاک های رنگی پهن شده است. این فرش زیبا هر ساله در جشنواره نوروزی و روز خلیج فارس با خاک های رنگی جزیره به تصویر کشیده می شود.

این فرش جالب با تصاویر اسطوره های هرمزگان، نقوش پوشاک بومی و موسیقی محلی مزین شده است.  این فرش رنگی تا وقتی که باران نبارد همچنان در کنار ساحل خودنمایی می کند.

در مسیر دریایی قشم به جزیره هرمز کوه های رنگارنگی وجود دارد که به سه رنگ قرمز، زرد و سفید دیده می شوند. در میان این کوه ها با خاکی های رنگیشان، کوه که قرمز رنگ است قابلیت استفاده به عنوان ماده ای خوراکی دارد و همانند یک ادویه است.

فرش خاکی هرمز

خاک های خوراکی جزیر هرمز

هرگاه به جزیره هرمز سفر کردید حتما خاک های رنگی هرمز را به عنوان سوغاتی خریداری کنید! شاید کمی عجیب به نظر برسد اما این خاکها از معروف ترین سوغاتی جزیره هستند.

ویژگی بارز این خاک ها این است که خوراکی می باشند. مردم بومی منطقه خاک سرخ جزیره را به عنوان ادویه استفاده می کنند. مهم ترین ادویه در طبخ ماهی، برخی از انواع نان و تهیه ترشی خاک های رنگی جزیره هستند!

دره رنگین کمان

شگفت انگیزترین جاذبه ای که در جزیره زیبای هرمز نظر گردشگران را جلب می کند، دره رنگین کمان است. در این دره بیش از ۷۰ طیف رنگی چشمها را خیره می کند.

سنگ های مختلف رنگی در کنار یکدیگر منظره بسیار دیدنی را پدید آورده است که می تواند سوژه فوق العاده ای برای عکاسی باشد. شبیه این دره در جزیره قشم نیز وجود دارد.

غذاهای خوش طعم جزیره هرمز

در جزیره هرمز رستوران و کافه های چندان زیادی وجود ندارد اما همان چند رستوران غذاهای بسیار خوش طعمی را ارائه می دهند که باید حواستان به انگشتانتان باشد! دلیل خوشمزه گی غذاهای جزیره استفاده از ادویه های مخصوص است که از خاک های خوراکی جزیره تهیه می شود.

نام این خاک سرخی که به عنوان خوراکی استفاده می شود، ” گلک ” می باشد. ادویه دیگری که در طبخ غذاهای بومی جزیره به کار می رود، پودرذ ماهی کیلکاست که سوراغ نامیده می شود.

غذاهای معروف جزیره هرمز شامل مهیاوه،  انواع غذاهای دریایی،میگو، صدف، شیرماهی و قلیه ماهی می شود. را می تون برد. در سفر به هرمز حتما غذاهای دریایی را امتحان کنید.

ساحل سرخ

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز

یکی از مواردی که باید در هنگام سفر به جزیره هرمز به آن توجه داشته باشید، بهترین زمان سفر است. شرایط آب و هوایی هرمز می تواند در کیفیت سفر شما تاثیرگذار باشد.

در فصول بهار و پاییز، آب و هوای این منطقه نسبتا شرجی و تابش نور خورشید بیشتر است. در فصل تابستان این شرایط وخیم تر می شود به حدی که فقط ساکنان بومی می توانند با آن کنار بیایند.

بهترین زمانی که می توانید به جزیره هرمز سفر کنید، فصول سرد سال است که هوا در این منطقه اردیبهشتی است. اگر علاقه مندید از لاک پشت ها دیدن کنید، اواخر اسفند ماه بهترین زمان سفر به جزیره هرمز است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا