جهان گردی

ناگفته های سفر به تایلند

تایلند کشوری زیبا و دیدنی در جنوب شرق آسیا است که سالانه بیش از بیست میلیون گردشگر دارد.  این کشور دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی است اما طبیعت بکر و خیره کننده آن نیز به جذب گردشگران کمک می کند.

احتمالا تعاریف زیادی از سفر به تایلند شنیده اید ولی مطمئن باشید این همه ماجرا نیست. در این مقاله نکاتی از سفر به تایلند را بیان می کنیم که کمتر جایی شنیده اید! پس در ادامه با ما همراه باشید.

سفر به تایلند

جذابیت های تایلند، دروغ یا حقیقت؟

هر ساله تایلند  بیش از ۲۰ میلیون گردشگر را در خود جای می دهد که در حدود صد هزار نفر آنها ایرانیان هستند. کشوری که در منطقه گرم و مرطوب استوایی قرار گرفته و به لحاظ آب و هوایی برای مردم کشور ما جذاب است!

نوشته های مشابه

اما جذابیت های دیگر تایلند نیز به کمک جذب توریست آمده تا این کشور رتبه نهم گردشگری را در بین کشورهای جهان دریافت کند.

همچنین ۲۰ درصد درآمد ناخالص داخلی تایلند در سال ۲۰۱۹ از راه جذب توریست بوده است. از آنجایی که این کشور برای گردشگران بسیار محبوب و جذاب است قصد داریم تا به نکات مهمی در این باره بپردازیم.

جاذبه های گردشگری تایلند

تایلند کشوری استوایی و مرطوب است که جاذبه های طبیعی زیبایی دارد. سواحل آرام با ماسه های طلایی، مراکز خرید لوکس، طبیعت سر سبز و خیره کنند. اما جاذبه های تایلند به همین ها ختم نمی شود. گردشگری پزشکی، گردشگری جنسی و گردشگری تجاری نیز موجب می شود تا گردشگران زیادی از سراسر جهان به تایلند سفر کنند. معروف ترین جاذبه های تایلند عبارتند از:

پوکت

در جزیره پوکت از قایق‌سواری گرفته تا سقوط آزاد هیجان انگیز (بانجی جامپینگ) و حتی فیل سواری را می توانید تجربه کنید. سواحل زیبا و درخشان، جنگل­های نارگیل و شالیزارهای انبه بسیار تماشایی هستند.

سفر به پوکت

پاتایا

در فاصله ۱۶۵ کیلومتری پایتخت تایلند، پاتایا قرار دارد که در آن انواع معابد، آثار باستانی، باغ های بزرگ و دیدنی، آکواریوم زیردریایی و مراکز خرید دل هر مسافری را می برد. انواع تفریحات آبی مانند جت اسکی، قایق سواری و موج سواری در پاتایا رایج است.

سفر به پاتایا

بانکوک

پایتخت تایلند شهری زیبا با آسمان خراش های متعدد است که در کنار معماری سنتی قد علم کرده اند. معابد، کاخ‌ها، موزه‌ها، رودخانه چائوپرایا و رودخانه کوای، بازار شناور معروف تنها بخشی از جاذبه های بانکوک است.

سفر به بانکوک

اگر به قصد خرید به تایلند می روید حتما سری به مراکز خرید معروف آن بزنید.

چیانگمای و خلیج مایا از دیگر مکان هایی هستند که حتما باید از آنها دیدن کنید. اینها مشهورترین مکان های دیدنی تایلند هستند که مسافران زیادی را ترغیب به خرید بلیط بانکوک می کنند اما همه تایلند همین نیست.

واقعیت هایی در پس این همه زرق و برق وجود دارد که شاید کمتر آنها را شنیده و یا خوانده باشید. وقایعی که اگر گفته شوند شاید گردشگران را از سفر به تایلند منصرف کند.

جاذبه های بانکوک

ایدز: جنوب شرق آسیا پس از جنوب آفریقا بالاترین میزان مبتلایان به ایدز را در جهان دارد که تایلند نسبت به جمعیت بدترین وضعیت را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

فقر و برده داری: وجود شبکه های غیرقانونی کار افراد زیادی را وادار می کنند تا در دورترین نقاط دریا اقدام به صید ماهی و موجودات دریایی کنند.

این کارگران اجباری اکثرا نوجوانان مهاجری هستند که ۱۸ ساعت در روز را در شرایط سخت کار می کنند. مهاجران فقیر از کشورهای کامبوج، میانمار و لائوس هستند.

قاچاق انسان و گردشگری جنسی: یکی دیگر از معضلات تایلند گردشگری جنسی است که آن را  در دنیا مشهور کرده است. در شکل گیری این صنعت گروه های مافیایی قاچاق انسان دست دارند.

سرقت و کلاهبرداری : بیشتر سرقت ها در این کشور توسط دختران جوانی صورت می گیرد که در نوشیدنی مسافران داروهای خواب آور ریخته سپس جیب آنها را خالی می کنند.

این دختران از خانواده های فقیر تایلند هستند که مجبورند برای امرار معاش خود و خانواده دست به هر کاری بزنند. کیف قاپی توسط موتورسواران نیز بسیار دیده می شود.

قتل و نا امنی: در  گزارشی به نقل از دولت انگلیس آمده است که در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی، ۲۹۶ انگلیسی در تایلند مرده اند که بخشی از این آمار مربوط به قتل است.

معمولا این افراد در هنگام سرقت با دزدان درگیر شده و به قتل می رسند. پلیس نیز با گرفتن رشوه روی این جنایات سرپوش می گذارد. بعد از اندونزی، تایلند بالاترین میزان قتل را در جنوب شرق آسیا از آن خود کرده است.

با این آمار آیا هنوز هم تایلند برای سفر امن است؟

این گزارشات به معنای آن نیست که تایلند را از لیست علاقه مندی های سفر خود حذف کنید بلکه باید با داشتن اطلاعات درست از وقوع مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

علاوه بر این می توانید در سفر به تایلند از اماکنی دیدن کنید که امنیت بالاتری دارند. موزه‌ها، باغ‌ها، آکواریوم و قایق‌رانی که توسط سرمایه گذاران خارجی پدید آمده اند و دولت تایلند از آن حمایت می کند.

سفر به تایلند

نکات مهم سفر به تایلند

  • هنگامی که در خیابان های بانکوک قدم می زنید، مراقب سگ های ولگرد باشید. در حدود ۳۰۰ هزار سگ ولگرد در خیابانهای بانکوک سرگردانند!
  • در هنگام خرید و معامله کردن مراقب باشید تا کلاه سرتان نرود. تا می توانید چانه بزنید تا به قیمت واقعی برسید.
  • در سفر به تایلند حتما اسپری حشره کش داشته باشید. وجود انواع حشره ها ممکن است سفر شما را تحت الشعاع قرار دهند.
  • مراقب میمون ها باشید و سعی کنید به آنها غذا ندهید. چرا که ممکن است به خاطر غذا کیف و وسایل شما را بدزدند!
  • مراقب راننده تاکسی ها باشید. چرا که ممکن است شما را به مسیر دیگری ببرند و یا بگویند تاکسی متر خراب است! آنها به هر طریق می خواهند پول بیشتری از شما بگیرند.

موارد ذکر شده بخشی از مهم ترین نکات سفر به تایلند بودند که با رعایت آنها می توانید از سفر خود لذت ببرید.

سفری که می تواند یکی از خاطره انگیزترین سفر های شما باشد. جاذبه های طبیعی زیبای پاتایا، بانکوک و پوکت هیچگاه از یادتان نمی رود اگر سعی کنید نکات ایمنی را رعایت کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا