اطلاعات سفرایرانگردیتهرانگردی

فرودگاه امام خمینی

فرودگاه بین المللی امام خمینی اصلی ترین مرکز پروازهای بین المللی ایران است که در ۳۰ کیلومتری پایتخت و درمحل بزرگراه تهران-قم واقع شده است.

در این فرودگاه بزرگ بیش از ۴۰ شرکت هواپیمایی فعالیت می کنند که مجموع پروازهای آنان در هفته ۷۰۰ پرواز به ۳۰ مقصد می باشد.

اگر قصد سفرهای هوایی دارید تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با فرودگاه امام خمینی آشنا شوید.

مشخصات فرودگاه امام خمینی

فرودگاه بین المللی امام خمینی دارای کد یاتا IKA می باشد که در مساحت ۱۴ هزار هکتار و در حوزه استحفاظی شهرستان در سال ۱۳۴۶ کلنگ ساخت آن به زمین زده شد.

نوشته های مشابه

ساخت این فرودگاه به پیشنهاد سازمان ایکائو به منظور استفاده از موقعیت ترانزیتی ایران برای انجام پروازهای بین آسیا و اروپا مطرح گردید.

برای اولین بار در سال ۱۳۴۶ طرح فرودگاه آماده شد اما تا پایان جنگ متو.قف گردید. اما بعد از جنگ تحمیلی دوباره ساخت آن شروع و در سال ۱۳۸۳ فاز اول این فرودگاه آغاز به کار کرد.

فرودگاه بین المللی امام خمینی

به صورت عمده بیشتر پروازهای بین المللی در فرودگاه امام خمینی انجام می شود و فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی اختصاص پیدا کرده است. در تنها ترمینال فعال فرودگاه امام خمینی هر ساله در حدود ۸ میلیون مسافر جابجا می شود. اما در حال حاضر ساخت ترمینال های شماره ۲ و ۳ در دست اقدام است که با تکمیل آنها ظرفیت جابجایی مسافر سالانه به ۳۰ میلیون نفر می رسد. بسیاری از شرکت های هواپیمایی معروف داخلی و خارجی در این فرودگاه فعالیت می کنند.

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه امام خمینی

چندی قبل گفتیم که بیش از ۴۰ شرکت هواپیمایی در فرودگاه امام خمینی فعالیت می کنند که برخی از ا«ها ایرلاین های داخلی و برخی دیگر ایرلاین های خارجی هستند.

از جمله ایرلاین های معتبر خارجی فعال در این فرودگاه عبارتند از: لوفت هانزا، ایرفرانس، ترکیش ایرلاینز، هواپیمایی امارات، فلای دبی، قطر ایرویز، تای ایرویز.

ایرلاین های داخلی فعال نیز می توان به ایران ایر، کیش ایر، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی کاسپین و هواپیمایی آسمان اشاره کرد. برای سفرهای خارجی خود باید سه ساعت زودتر از زمان پرواز در فرودگاه حاضر باشید.

جایگاه اختصاصی فرودگاه امام

امکانات فرودگاه امام خمینی

دسترسی به اینترنت، رستوران، نمازخانه، خدمات CIP ، فروشگاه های مختلف، صرافی، کافی شاپ و سالن استراحت از جمله امکاناتی است که در فرودگاه برای مسافران در نظرگرفته شده است.

سالن سی آی پی: اگر چند ساعتی را باید در فرودگاه منتظر باشید، بهتر است از خدمات سالن سی آی پی فرودگاه استفاده کنید. در این صورت لازم نیست در صف های طولانی دریافت کارت پرواز و مراحل چک-این بایستید. استفاده از اینترنت رایگان و نوشیدنی های رایگان از مزایای استفاده از سالن سیی پی است. آی پی است.

همچنین می توانید تا قبل از سوار شدن هواپیما از فروشگاه های متعدد این سالن خرید کنید.

سالن CIP

سالن های استراحت: در سالن های استراحت می توانید از کافی شاپ اختصاصی، انواع نوشیدنی و وعده های غذایی گرم و سرد و همینطور چشم انداز زیبای باند فرودگاه لذت ببرید.

مراکز خرید: در فرودگاه امام خمینی فروشگاه های مختلفی اعم از پوشاک، کافی شاپ، فروشگاه صنایع دستی و سوغاتی و همچنین فروشگاه مواد غذایی و تنقلات وجود دارد. در فروشگاه خشکبار بخش خروجی انواع تنقلات و سوغاتی مانند پسته، زعفران و خاویار عرضه می شود. فروشگاه عطر و ادکلن، فروشگاه کیف و چمدان و فروشگاه عینک آفتابی و ساعت از جمله فروشگاه های موجود در فرودگاه می باشند که می توانید از آنها خرید کنید.

صرافی: مسافران زیادی هستند که برای سفر های خارجی نیاز به تبدیل پول دارند. برای چنج کردن نیز می توانید به صرافی های سالن پروازهای ورودی و سالن پروازهای خروجی فرودگاه مراجعه کنید.

هتل فرودگاه: گاهی برخی از مسافران مجبورند مدت زمان زیادی را در فرودگاه بمانند. از طرفی هم وقت کافی برای بازگشت به تهران ندارند.

به همین منظور هتل ایبیس واقع در محوطه فرودگاه پذیرای آنان است. این هتل با در اختیار قرار دادن امکانات عالی اقامتی دلنشین را برای مسافران فراهم می کند.

این هتل ۷ طبقه می باشد که ۱۹۶ اتاق دارد و توسط گروه هتلداری اکور فرانسه ساخته شده است.

اینترنت رایگان، رستوران، پارکینگ رایگان و سرویس کامل اتاق بخش از خدمات این هتل می باشد. سرویس ترانسفر رایگان از هتل به فرودگاه و بالعکس نیز موجود می باشد.

فرودگاه امام خمینی

چگونه به فرودگاه امام برویم؟

از آنجایی که فرودگاه امام خمینی در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر تهران واقع شده است بهتر است مدتی قبل از پرواز خود را به فرودگاه برسانید.

این زمان در پروازهای خارجی حداقل سه ساعت می باشد. برای رسیدن به فرودگاه می توانید از اتومبیل شخصی، مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.

معمولا مسافرانی که با اتومبیل شخصی به فرودگاه می آیند، مسیر آزادراه تهران_قم و تهران_ساوه را انتخاب می کند. خط شماره ۸ متروی تهران نیز می تواند مسافران را از تهران به فرودگاه برساند.

اما اگر بخواهید از اتوبوس استفاده کنید، می توانید از اتوبوس های ویژه فرودگاه که مقابل ترمینال شماره ۴ فرودگاه مهرآباد ایستگاه دارند، و هر یک ساعت یک بار به سمت فرودگاه حرکت می کنند، استفاده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا