شکم گردیشیراز

بهترین رستوران های شیراز

بهترین رستوران های شیراز کدامند؟

رستوران گردی در سفر به عنوان یکی از مهم ترین و البته خوشمزه ترین بخش های سفر محسوب می شود. انتخاب یک رستوران خوب در سفر برای صرف غذا جزو مهم ترین نکاتی است که گردشگران به آن توجه می کنند به خصوص اگر به یک شهر پر تردد مثل شیراز سفر کرده باشند.

شیراز علاوه بر جاذبه های گردشگری بسیاری که دارد، رستوران های بسیار خوبی برای صرف غذاهای محلی و سنتی دارد. چشیدن دستپخت شیرازی ها مسلما خاطره ای به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد. اگر دوست دارید که در سفر به شیراز در یکی از بهترین رستوران های شیراز غذا نوش جان کنید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

رستوران بین المللی هفت خوان شیراز

یکی از بهترین رستوران های شیراز که مورد پسند همه گردشگران نیز می باشد، رستوران هفت خوان است که در نزدیکی دروازه قرآن قرار گرفته است. نام این رستوران از شاهنامه انتخاب شده است.

رستوران هفت خوان از ۵ رستوران و دو کافی شاپ تشکیل شده است. هر طبقه از این رستوران مطابق با نوع غذاهایی که سرو می شود طراحی شده است و هر کدام دکوراسیون به خصوصی دارند.

نوشته های مشابه

در این رستوران همه مدل غذایی طبخ می شود و کمتر کسی را می توان یافت که به این رستوران رفته باشد و نتواند غذای مورد علاقه خود را نوش جان کند. غذاهای ایرانی، دریایی، فرنگی، فست فود، انواع کباب، غذای مخصوص گیاه خواران و انواع نوشیدنی ها در این رستوران سرو می شود.

رستوران هفت خوان شیراز

در رستوران هفت خوان می توانید از شنیدن موسیقی زنده نیز لذت ببرید. قیمت غذاهای رستوران هفت خوان بالاست چرا که در این رستوران هیچ کم و کسری وجود ندارد و شما غذای با کیفیت و خوشمزه ای را نوش جان خواهید کرد.

البته حجم غذاها نیز بالاست و تقریبا هر پرس برای دو نفر کافیست! کباب بره، بهترین دمپخت، فسنجان، ته چین، هورماهی، سوپ قارچ، سوپ گوجه و پیتزای رستوران هفت خوان بسیار مورد تایید گردشگران است.

رستوران شرزه شیراز

یکی از بهترین و قدیمی ترین رستوران های شیراز که در نزدیکی هتل زندیه قرار دارد، رستوران شرزه است. این رستوران یک رستوران سنتی است و حال و هوایی متناسب با دوران قدیم دارد.

با موسیقی زنده ای که اجرا می شود، شما را حتما به ایام قدیم خواهد برد. این رستوران به دلیل کیفیت بالای غذاهایش همواره مملو از جمعیت است.

رستوران شرزه شیراز

اگر می خواهید که پس از گشت و گذار در بازار وکیل و بازدید از حمام وکیل دلی از عزا در آورید و غذای خوشمزه ای نوش جان کنید، سری به رستوران شرزه بزنید.

سعی کنید خیلی زود به این رستوران بروید چون ممکن است جا برای نشستن پیدا نکنید. قیمت غذاهای این رستوران بالاست ولی کیفیت و طعم خوب غذاهای آن باعث می شود که این نکته به چشم نیاید.

در این رستوران می توانید باقالی پلو با ماهیچه، ماهی کباب، کباب لاری، کشک بادمجان و البته سالاد شیرازی معروف را نوش جان کنید.

رستوران سنتی صوفی شیراز

رستوران صوفی با ۲۰ سال سابقه فعالیت توانسته در بین بهترین رستوران های شهر شیراز جای بگیرد. این رستوران در نزدیکی باغ عفیف آباد و ستارخان قرار گرفته است.

این رستوران به شکل سنتی طراحی شده است و فضای بسیار جالبی برای نشستن خانواده ها می باشد. در این رستوران موسیقی زنده نیز اجرا می شود.

رستوران سنتی صوفی شیراز

در رستوران صوفی انواع مختلفی از غذاها سرو می شود. اگر چه پاستا و فست فود آن بسیار مورد پسند گردشگران واقع شده است، اما کباب های این رستوران طعم و مزه دیگری دارند.

بهترین کلم پلوی شیرازی را نیز می توانید  در این رستوران نوش جان کنید. از دیگر غذاهای سنتی شیراز که در رستوران صوفی وجود دارد می توان شکر پلو، نان یوخه، آش سبزی و نان شیری را نام برد.

کباب ماستی لاری، شیشلیک، فیله استیک و مرغ سوخاری نیز به عنوان غذاهای خوش طعم این رستوران پیشنهاد می شود.

رستوران خانه پرهامی شیراز

یکی از رستوران هایی که فضای متفاوتی با سایر رستوران های شهر شیراز دارد، رستوران خانه پرهامی است. بنای این رستوران یک خانه قدیمی است که حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد.

فضای این خانه بسیار زیبا و دلنشین است. میز و صندلی های چوبی و تخت دورتادور حیاط قرار گرفته است و حوض فیروزه ای بسیار زیبایی در وسط حیاط دکوراسیون سنتی این خانه را تکمیل می کند.

رستوران خانه پرهامی شیراز

یکی از نکات جالبی که درباره این رستوران وجود دارد شیوه سرو غذاست. کلم پلو از غذاهای خوشمزه رستوران است که در دیگ مسی سرو می شود و شما باید خودتان غذا بکشید.

به همراه غذا کاهو و سکنجبین نیز سرو می شود و بعد از آن هم می توانید چای و رنگینک سفارش دهید و نوش جان کنید. قیمت غذاهای این رستوران کمی بالاست. مسجد نصیرالملک درست در کوچه رو به روی خانه پرهامی قرار گرفته است.

رستوران برنتین شیراز

رستوران برنتین دارای نمای قشنگ و سفید رنگی است و با وجود تراس بزرگی که مملو از گل است، توجه همه را به سوی خود جلب می کند. این رستوران، از معروف ترین رستوران های شهر شیراز است که به دلیل منوی کاملی که دارد، بسیار مورد تایید گردشگرانی است که به شیراز سفر کرده اند.

رستوران برنتین شیراز

در این رستوران می توان انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، انواع استیک، فینگر فود را نوش جان کرد. آلبالو پلو، ته چین و میگو پلوی از غذاهای خوشمزه این رستوران است و می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قیمت غذاهای این رستوران کمی بالاست ولی مطمئنا ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

رستوران باغ راز شیراز

رستوران باغ راز شیراز یکی از رستوران های شیک شیراز است که در یک باغ تفریحی قرار گرفته است. فضای این رستوران بسیار زیباست و شما می توانید ضمن نوش جان کردن غذا از فضای جنگلی و چشم نواز آن نیز لذت ببرید.

رستوران باغ راز شیراز

رستوران باغ راز دو منوی جداگانه دارد و شما می توانید به انتخاب خود یکی از غذاهای منوی بام و یا منوی باغ را انتخاب کرده و نوش جان نمایید. منوی باغ شامل انواع غذاهای ایرانی و سنتی می باشد و در منوی بام نیز انواع فست فود و مرغ کنتاکی وجود دارد.

رستوران سنتی کته ماس شیراز

یکی دیگر از رستوران های معروف شیراز، رستوران کته ماس است. رستوران کته ماس یک رستوران سنتی است که در فضایی آرام و دنج پذیرای مهمانان می باشد.

منوی رستوران کته ماس منوی کاملی است و شما می توانید انواع مختلفی از غذاهای ایرانی، انواع غذاهای دریایی، انواع کباب، دیزی، انواع نوشیدنی و دسر را در این رستوران نوش جان کنید.

رستوران سنتی کته ماس شیراز

رستوران سنتی کته ماس علاوه بر سرویس دهی بسیار خوبی که دارد، با پرسنل صمیمی و مودب خود توانسته جای خود را در دل گردشگران شیراز باز کند و به عنوان یکی از بهترین رستوران های شیراز معرفی شود.

رستوران شاطر عباس شیراز

کمتر کسی را می توان شناخت که با رستوران شاطر عباس در شیراز آشنا نباشد. این رستوران در بلوار آزادی قرار گرفته و یکی از رستوران های سنتی شهر شیراز محسوب می شود.

رستوران شاطر عباس فضای دنجی دارد و کاملا مطابق با سلیقه ایرانی طراحی و دکور شده است. این رستوران کباب های بسیار خوشمزه ای دارد که محبوب دل طرفداران خود می باشد.

رستوران شاطر عباس شیراز

دوست داران کباب می دانند که بهترین کباب ها را می توانند در این رستوران نوش جان کنند. علاوه بر کباب حلیم بادمجان و نان داغ این رستوران نیز بسیار پرطرفدار است.

سرای فرهنگی تجار شیراز

اگر به بازدید از مسجد وکیل بروید، درست رو به روی آن ساختمانی را خواهید دید که دارای رستوران بسیار مجلل و زیبایی می باشد. رستوران در طبقه اول این ساختمان قرار گرفته است و دارای فضای مدرن و البته دنجی می باشد.

بر روی دیوارهای رستوران نقاشی های متعددی وجود دارد که باعث دل انگیزترشدن فضای رستوران شده است.  این رستوران منوی پربار و کاملی از غذاهای مختلف را دارد و شما می توانید هم از غذاهای محلی و هم فرنگی این رستوران نوش جان کنید. سوپ قارچ این رستوران طعم بسیار متفاوتی دارد که خوردن آن را به گردشگران توصیه می کنیم.

رستوران عمارت شاپوری شیراز

اگر دوست دارید که در سفر به شیراز در یک مکان تاریخی غذا نوش جان کنید، رستوران عمارت شاپوری انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. این رستوران یک رستوران سنتی است و در باغ شاپوری قرار دارد. بنای این عمارت به سبک دوره قاجاریه ساخته شده است و دارای یک ایوان بسیار بزرگ می باشد.

بهترین رستوران های شیراز

مهمانان این رستوران ضمن نوش جان کردن غذا می توانند از ایوان نظاره گر مناظر اطراف باشند و لذت ببرند. رستوران عمارت شاپوری می توانید انواع غذاهای ایرانی و انواع غذاهای اصیل و محلی شیراز را نوش جان کنید. در این رستوران اجرای موسیقی زنده جزو برنامه های معمول و همیشگی آن می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا