شیراز

دروازه قرآن شیراز

شیراز از زیباترین شهرهای ایران است که به دلیل آب و هوای مناسب و جاذبه های فراوانی که دارد، در بین شهرهای ایران بسیار مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفته است.

به طوری که سالیانه گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور برای بازدید از جاذبه های شگفت انگیز راهی این شهر زیبا می شوند. در این شهر جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی بسیاری را می توان یافت که تماشای آن برای گردشگران می تواند بسیار دلنشین باشد.

البته مردم شیراز بسیار مهربان و خونگرم هستند و مهمان نوازی آن ها زبانزد است به طوریکه در سفر به این شهر خواهید دید که مردم شیراز تا چه اندازه سفر شما به این شهر را با پذیرایی و استقبال از گردشگران لذت بخش تر خواهند کرد.

یکی از جاذبه های که در این محتوا به معرفی آن خواهیم پرداخت، دروازه قرآن شهر شیراز می باشد.

نوشته های مشابه

دروازه قرآن شیراز

دروازه قرآن شیراز

شیراز شهر بسیار زیبایی است که در میان کوه ها و در دشتی وسیع بنا شده است. به دلیل زیبایی هایی که دارد، این شهر را عروس شهرهای جنوب ایران می نامند. شیراز از گذشته تا به امروز دارای ورودی های بسیاری بوده است.

یکی از ۶ ورودی که در این شهر وجود داشت که مرودشت و فیروزآباد را به اصفهان متصل می کند، به دروزاه قرآن مشهور است. دروزاه قرآن در واقع در میانه کوه های بابا کوهی و چهل مقام بر روی تنگه ای که الله اکبر نام دارد، بنا شده است.

بنا دربردارنده قرآن های بسیار نفیسی می باشد. بنای دروازه قرآن همانند سایر دروازه های ایران به صورت طاقی شکل می باشد که بر روی آن آیاتی از قرآن کریم را می توان مشاهده کرد.

با توجه به تصاویری که از دروازه قرآن به دست آمده است، به نظر می رسد که در گذشته در بخش بالای دروازه یک اتاق وجود داشته که دارای پنجره های مشبک بوده است.

پس از تعمیراتی که بر روی دروازه انجام شده است باعث شده تا دروازه فعلی کمی بزرگتر از دروازه قبلی باشد و دهانه آن به صورت قوسی تیزه دار شکل گرفته است.

اگر در سفر به شیراز به بازدید دروازه قرآن رفتید می توانید سری هم به بوستان خواجوی کرمانی بزنید و از مقبره وی دیدن نمایید. اگر چه این بنا کوچک است اما اطراف دروازه قرآن شیراز، مکان بسیار خوبی برای پیک نیک و گشت و گذار می باشد.

برای رفتن به دروازه قرآن از خارج شهر شیراز می توانید خود را به خیابان شیراز در مسیر مرودشت به شیراز برسانید. دروزاه قرآن در سمت راست ورودی شهر قرار دارد. از داخل شهر نیز می توانید با استفاده از مسیر بلوار آیت الله ربانی و یا بلوار هفت تنان خود را به این جاذبه برسانید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا