تهرانگردی

پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه تهران؛

پارک جمشیدیه از دیدنی ترین پارک های تهرانه که با رفتن به این پارک و نفس کشیدن در هوای تازه حسابی رفرش میشید.

برای پایتخت نشینانی که از شلوغی و دود و ترافیک خسته شدن و میخوان روز تعطیلشون رو تو یه محیط دنج و زیبا خوشگذرونی کنند، بدون شک پارک جمشیدیه یکی از بهترینها برای تهرانگردی است.

پس برای یه روز خوب تو پارک جمشیدیه خودت رو آماده کن و بزن بریم :)

پارک جمشیدیه قدیمیه و طرفدار زیاد داره؛ طوریکه محاله کسی اسمش رو نشنیده باشه و هم اینکه این پارک از پارک های جنگلی تهرانه و تو نظرسنجی ها بعد از پارک ملت دومین پارکیه که یه تهرانی، بعنوان جاذبه ی گردشگری به یک میهمان غیر تهرانی معرفی می‌کنه. البته میدونید که تهران پارک های جنگلی زیادی داره مثل چیتگر، سوهانک، لویزان، غزال، توسکا، سرخه حصار، پردیسان، طالقانی و… دیگه خیلی زیاد شد برای دیدن بقیه اش به مطلب پارک های جنگلی تهران برید.

نوشته های مشابه

پارک جمشیدیه تهران

اگه بخوام یه توضیحی راجع به پارک های جنگلی بگم براتون اینه که اصلی ترین مشخصه اش؛ وسعت زیاد فضای سبز در کنار تنوع گونه های گیاهی و جانوریه.

خب برگردیم به پارک جمشیدیه، مساحت این پارک ده هکتاره و در شمال تهران قرار داره در واقع در دامنه های کلکچاله و رفتن به این پارک در هر فصلی جذابه.

در پارک جمشیدیه ترکیبی از طبیعت و هنر رو می بینید چرا که این پارک دارای مجسمه های مدرن، دریاچه ای کوچک ، آبشار مصنوعی و آبنماهای سنگی است که زیبایی این پارک را دوچندان کرده.

پارک جمشیدیه مرتفع ترین پارک تهرانِ که ۴ تا ورودی داره. اولش که وارد پارک می شید ریه هاتون از وجود این حجم از هوای تمیز تعجب میکنه البته هوای این پارک خیلی هم خنکه و تابستان برای فرار از گرما میتونید به اینجا بیایید.

پیاده روی در پارک جمشیدیه

بعد از ورودتون منظره ای زیبا در برابرتون قرار داره (در واقع هم فاله هم تماشا). تا چشم می بینه گل و درخته که با صدای آواز پرندگان و شرشر آب آرامش رو به شما هدیه می کنه.

قدم زدن در معابر سنگفرش شده ای که دو طرف آن را درختان سر به فلک کشیده احاطه کرده اند میتونه خیلی رویایی باشه. درسته؟

همه زیبایی این پارک به اینجا ختم نمی شه تماشای کوه، رودخانه، آبشار در فضایی جنگلی در بین درخت های سر به فلک کشیده و همچنین وجود پله‌ها و کفپوش‌های ناهموار سنگی که گذر از آنها تداعی‌کننده جاده‌های جنگلی است شما را در فضایی دلچسب و خاطره‌انگیز رها میکنه.

بعد از اینکه ۶۰۰ پله سنگی رو بالا اومدیم و سختی اش را به جان خریدیم میرسیم به بوستان سنگی (باغ وحش سنگی)؛ سنگ هایی که به هیبت حیوانات در آمده اند، فقط کمی قدرت تخیل می خواد تا در تماشای این حیوانات سنگی غرق شید.

بوستان سنگی بعنوان فرزند پارک جمشیدیه خیلی برای گردشگران جذابه. علاوه بر این پارک جمشیدیه بوستان فردوسی را نیز در دل خود جای داده است؛ بوستان فردوسی در سال های ۷۴ و ۷۵ به این پارک اضافه شد و بیش از ۶ هزار متر مربع از این پارک به گلکاری اختصاص یافت.

پارک جمشیدیه هم آبشار داره و هم دریاچه که با نشستن روی نیمکت هایی که در این محدوده تعبیه شده می تونید به تماشای ماهی ها و مرغابی های بازیگوش بشینید.

بعضی وقتها هم نمایشگاه های موقتی مثل صنایع دستی در این پارک برگزار میشه که اگه خوش شانس باشید به پست شما هم بخوره.

پارک جمشیدیه برای علاقه مندان به کوهنوردی و پیاده روی و علاقه مندان به عکاسی پیشنهاد خوبیه (البته برای سالمندان که مشکل زانو دارند نامناسبه).

آبشار و دریاچه پارک جمشیدیه تهران

سایر امکانات پارک جمشیدیه شامل آلاچیق، آبشار، کافه‌های گوناگون، آب‌نما، سرویس‌های بهداشتی، رستوران و فضایی برای نگهداری پرندگان است.

پارک جمشیدیه کی بریم؟

بوستان جمشیدیه در هر چهار فصل قشنگه و اولین میزبان باران و برفه. فصل بهار در میان درختان سر به فلک کشیده لباسی سبز به تن دارد و در پاییز لباسی رنگارنگ می پوشد که اوج زیبایی آن را در پاییز می توانید تماشا کنید، همچنین در زمستان آن را در لباسی سفید خواهید دید. (خیلی شاعرانه شد :D

پارک جمشیدیه تهران در بهار

پارک جمشیدیه کجاست؟

همانطور که گفتم پارک جمشیدیه در شمال تهران قرار داره. این پارک در منطقه یک و ناحیه چهار تهران در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران) است.

اگر بخواهیم موقعیت جغرافیایی رو بگیم از شمال به کوهی به نام کلک چال، از جنوب به باغی به نام دولو، از غرب به جاده کلک چال و از شرق به خیابان جمشیدیه در تهران.

پارک جمشیدیه در پاییز

پارک جمشیدیه چه جوری بریم؟

برای رفتن به این پارک با وسایل نقلیه عمومی می تونید خودتون رو با مترو یا BRT به تجریش برسونید و از تجریش بوسیله تاکسی یا اتوبوس های تجریش-جماران در ایستگاه مدرسه یادگار پیاده شده و با کمی پیاده روی به پارک برسید.

پارک جمشیدیه در تابستان

نزدیکترین ایستگاه مترو به پارک جمشیدیه هم که همون مترو تجریشه.

افرادی هم که با وسیله شخصی میرن میتونن از نقشه کمک بگیرن.

نقشه پارک جمشیدیه

تاریخچه پارک جمشیدیه

خب بریم سراغ تاریخچه، این پارک در بخشی از اراضی دولو ساخته شده و متعلق به شخصی به نام جمشید دولو قاجار بوده که ۶۹ هزار متر مربع از زمین خود را به فرح پهلوی بخشید. قرار بود در این زمین خانه ی سالمندان بنا شود ولی تبدیل به بوستانی پر دارو درخت شد که طراحی آن را کامران دیبا بعهده گرفت.

پارک جمشیدیه در زمستان

اگر قبلا به این پارک رفتی نظر یادت نره :)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا