ترکیهجهان گردی

۱۵ تجربه وسوسه انگیز در استانبول

۱۵ تجربه وسوسه انگیز در استانبول

سفر به شهر استانبول می تواند تجربه ای متفاوت از سفر را در اختیار گردشگران قرار دهد. در این شهر می توانید با جاذبه های طبیعی و تاریخی، تفریحات مهیج و مراکز خرید که عمدتا اجناس برند را به فروش می رسانند، آشنا شوید.

زیبایی های استانبول منحصر به فرد بوده و فرصتی را برای گردشگران ایجاد می کند تا با تجربیات متفاوتی رو به رو شوند. پیشنهاد می کنیم قبل از سفر به استانبول حتما این مقاله را مطالعه کنید تا سفری هیجان انگیزتر و لذت بخشی را پیش رو داشته باشید.

بازار ادویه استانبول

رفتن به رنگارنگ ترین و خوش عطرترین بازار استانبول، می تواند تجربه بسیار لذت بخشی در سفر به استانبول برای شما فراهم آورد. بازار ادویه این شهر از محبوب ترین بازارها در بین گردشگران به خصوص گردشگران کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشد.

بازار ادویه استانبول

نوشته های مشابه

بازار ادویه استانبول یک بازار سرپوشیده است که در آن ادویه های متنوعی به فروش می رسد و می توانید ادویه های کامل مورد نیاز خود را از این بازار تهیه کنید. علاوه بر ادویه جات در این بازار محصولات متنوع دیگری مانند راحت الحلقوم معروف ترکی، میوه خشک، آجیل، چای و قهوه ترک مرغوب را می توانید از این بازار بخرید.

رقص سماع دراویش

تماشای رقص سماع دراویش در ترکیه، یکی دیگر از تجربیات وسوسه انگیزی است که گردشگران را ترغیب می کند تا به این شهر سفر کنند. مقبره مولوی شاعر پارسی زبان و نامی کشورمان در قونیه ترکیه قرار دارد.

رقص سماع دراویش

به همین دلیل در ترکیه صوفیان و دراویش زیادی را می توان دید که معروف ترین مراسم خود را که رقص سماع نام دارد در این شهر برگزار می کنند. این مراسم که از مراسم مذهبی صوفیان محسوب می شود بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. صوفیان معتقد هستند که انجام این رقص باعث تقرب و نزدیکی به درگاه خداوند می شود.

شنیدن نوای اذان در فاصله مسجد آبی و ایاصوفیا

اگر چه در سفر به استانبول لحظه های بسیار متنوع و جالبی خواهید داشت ولی بی شک شنیدن صدای اذان بین دو مسجد آبی و حاجی صوفیا از ناب ترین لحظه هایی خواهد بود که در این سفر تجربه خواهید کرد.

مسجد آبی

البته حاجی صوفیا دیگر مسجد نیست اما نمازخانه آن هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد و صدای اذان از مناره آن را می توان شنید. اما نکته جالبی که می توانید شاهد آن باشید پاسخ به اذان از مناره مسجد دیگر است که روح نوازترین لحظه ها را برای شما رقم خواهد زد.

خوردن کومپیر

کومپیر یک نوع غذای ترکی بسیار مقوی و خوشمزه است که در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد. کومپیر در واقع نوعی سیب زمینی تنوری توپر است که با مواد مختلفی از قبیل ذرت، نخود فرنگی، خیارشور سرو می شود. اگر به استانبول سفر کردید خوردن این غذای لذیذ را فراموش نکنید.

خوردن کومپیر

رفتن به حمام ترکی در استانبول

حمام های ترکی در استانبول یکی از جاذبه هایی است که بازدید از آن ها به گردشگران توصیه می شود. این حمام های تاریخی دارای قدمت بسیار بالایی هستند و معماری های بی نظیری در ساخت آن ها به کار رفته است.

رفتن به حمام ترکی در استانبول

البته رفتن به حمام ترکی هزینه زیادی را برای شما در پی خواهد داشت ولی گذراندن ساعاتی در این حمام های سنتی می تواند تجربه جدیدی را برای شما به ارمغان آورد.

سواری و گشت و گذار با تراموا

در سفر به استانبول اگر گشتی در خیابان ها بزنید ارابه های قرمز رنگی را با نام تراموا خواهید دید که به عنوان یکی از وسایل نقلیه عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. سوار شدن بر تراموا می تواند در نوع خود بسیار جالب باشد. با استفاده از تراموا به راحتی می توانید به میدان استقلال بروید.

سواری و گشت و گذار با تراموا

پیاده روی و قدم زدن بر روی پل گالاتای

پل گالاتای یکی از جاذبه های استانبول است که قدم زدن بر روی آن می تواند لحظات خوشی را برای گردشگران فراهم آورد. اگر بر روی این پل پیاده روی کنید، می توانید به تماشای ماهیگیران محلی، فروشندگان چوب شور کنجدی و قایق هایی که مسافران را جا به جا می کنند، بنشینید و شاهد زیباترین منظره ها باشید.

پیاده روی و قدم زدن بر روی پل گالاتای

خوردن چوب شور کنجدی

شیرینی فروشی های زیادی در استانبول را می توان دید. اما یکی از محصولات خوشمزه و پرطرفداری که  وجود دارد چوب شور کنجدی است که توصیه می کنیم از خوردن آن غافل نشوید. چوب شور در همه شیرینی فروشی ها و یا دکه های قرمز رنگ میدان استقلال به فروش می رسد.

خوردن چوب شور کنجدی

قایق سواری در تنگه بسفر

تنگه بسفر از زیباترین مناطق گردشگری استانبول است. شرکت در تور سفر به تنگه بسفر در این شهر می تواند یک تجربه هیجان انگیز باشد و شما جاذبه های مختلفی مانند کاخ دولما باغچه، قلعه روملی، کوشک ها برج دختر و برخی مساجد را در این سفر مشاهده کنید.

قایق سواری در تنگه بسفر

خوردن پودینگ سینه مرغ ترکی

شاید به نظر شما هم عجیب باشد که مرغ به عنوان دسر سرو شود. اما در استانبول خواهید دید که این غذای خوشمزه و محبوب طرفداران زیادی دارد. پودینگ سینه مرغ با موادی مثل شیر، شکر، نشاسته ذرت، آرد برنج، وانیل و مرغ تهیه می شود و با دارچین سرو می شود. توصیه می کنیم حتما این پودینگ را در سفر امتحان کنید.

خوردن پودینگ سینه مرغ ترکی

نوشیدن یک استکان چای ترکی

چای طرفداران بسیار زیادی دارد علی الخصوص که این نوشیدنی محبوب در استکان کمر باریک نوش جان شود. یکی از بخش های مهم در سفر به استانبول نوشیدن یک استکان چای است.

15 تجربه وسوسه انگیز در استانبول

البته چیزی که نوشیدن چای در سفر به استانبول را متمایز می کند، سرو جالب آن است که از با استفاده از قوری دو طبقه یکی برای آب جوش و دیگری برای دم کشیدن چای است انجام می شود.

خوردن بورک

یکی از غذاهای خوشمزه در استانبول بورک است که به عنوان صبحانه در بین مردم این منطقه شناخته می شود. این نوع صبحانه با استفاده از خمیر یوفکا و موادی مثل گوشت، سبزیجات و پنیر آماده شده و سپس در روغن سرخ می شود. البته بورک به عنوان عصرانه هم مورد استفاده قرار می گیرد.

خوردن بورک

بازدید از بنای ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه که در واقع نماد استانبول شناخته می شود از برنامه های بازدید اکثر گردشگران است. این مسجد در طول زمان و ادیان مختلف دارای کاربردهای گوناگونی بوده است زمانی به عنوان کلیسا، زمانی مسجد و سرانجام به دستور آتاتورک به موزه تبدیل شد. معماری جالب این مسجد و کاشی کاری های آن توجه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب کرده است.

ایاصوفیه

بازدید از ایاصوفیه کوچک

کلیسا سن جرجیوس و با کوس در استانبول به ایاصوفیه کوچک معروف است. این کلیسا در واقع یک کلیسای ارتدوکس شرقی قدیمی است که در گذشته توسط معماران به عنوان تمرین و ماکت از ایاصوفیه اصلی بنا شد.

بازدید از ایاصوفیه کوچک

بازدید از آب انبار باسیلیکا

یکی از قدیمی ترین آب انبارهایی است که در شهر استانبول وجود دارد و امروزه به عنوان یک جاذبه مورد بازدید قرار می گیرد، آب انبار باسیلیکا است. ستون های جالبی که در این بنا ساخته شده است، توجه گردشگران را به سوی خود جلب می کند.

بازدید از آب انبار باسیلیکا

از جالب ترین ستون های آب انبار باسیلیکا می توان ستون سرمدوسا را نام برد که در پایه یک ستون کار شده است. ستون دیگر این بنا ستونی است که بر روی آن حکاکی های اشکی وجود دارد. برخی معتقدند که این ستون ها می تواند آرزوهای افراد را برآورده کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا