تبریزشکم گردی

بهترین رستوران های تبریز

بهترین رستوران های تبریز

تبریز یکی از زیباترین شهرها و مقاصد گردشگری ایران محسوب می شود. با توجه به وجود آثار و بناهای تاریخی در این شهر سالانه گردشگران زیادی به تبریز سفر می کنند.

در کنار این جاذبه ها، خوردن غذاهای محلی و سنتی تبریز که عطر و طعم مخصوص خود را دارند، مسلما تجربه بسیار جالبی از سفر را در ذهن گردشگران باقی می گذارد.

اگر سری به تبریز بزنید خواهید دید که رستوران های بسیاری وجود دارند که این غذاهای لذیذ را سرو می کنند، اگر دلتان می خواهد که در سفر به تبریز بتوانید در یکی از بهترین رستوران های این شهر غذاهای متنوع و البته با کیفیت و قیمت مناسب  نوش جان کنید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

رستوران حاج علی تبریز

رستوران حاج علی تبریز را می توان یکی از محبوب ترین و بهترین رستوران های تبریز دانست که بیش از ۱۰۰ سال است که در بازار تبریز فعالیت می کند و غذاهای متنوع به خصوص غذاهای سنتی ایرانی را سرو می نماید.

نوشته های مشابه

این رستوران در بازار کلاهدوزان تبریز قرار دارد و شما می توانید پس از بازدید از بزرگترین بازار سرپوشیده جهان به این رستوران بروید و با نوش جان کردن یک وعده غذای جانانه روز خوشی را سپری کنید. در این رستوران غذاهایی مانند کباب کوبیده، جوجه کباب و برگ سرو می شود.

طعم کباب های این رستوران بسیار خاص بوده و می توانید طعم ناب کباب ایرانی را بچشید. این رستوران در کنار غذا، دوغ، نوشابه و سوپ را هم به صورت رایگان به مهمانان خود ارائه می کند.

قیمت غذاهای رستوران معقول است و به همین دلیل فضای آن معمولا مملو از جمعیت است. این رستوران فضای دنجی دارد و معماری آن از زمان ساخت تا کنون به همان صورت حفظ شده است که می تواند برای گردشگران جالب باشد.

رستوران حاج علی تبریز

رستوران سنتی و باغ آنا تبریز

یکی دیگر از رستوران های سنتی و بسیار پرطرفدار در شهر تبریز، رستوران سنتی و باغ آنا است که فرصت غذا خوردن در میان درختان و سرسبزی گیاهان فراوانی را فراهم می آورد.

این رستوران شبیه به یک جنگل طراحی شده است و فضای آن مملو از آرامش است. در این رستوران امکان نشستن هم بر روی میز و صندلی و هم بر روی سکوهایی فراهم شده است.

منوی رستوران شامل غذاهای بسیار متنوعی است و همه سلیقه ها را در بر می گیرد در این رستوران می توانید انواع کباب، ماهیچه، آبگوشت و البته معروف ترین غذای تبریز را که کوفته تبریزی می باشد نوش جان نمایید. این رستوران در فضای به مساحت سه هزار متر مربع احداث شده است.

رستوران سنتی و باغ آنا تبریز

رستوران گازماخ تبریز

رستوران گازماخ یکی دیگر از بهترین رستوران های تبریز است. گازماخ به معنی تدیگ می باشد و همان طور که از اسمش پیداست، غذاهای این رستوران به همراه تدیگ سرو می شوند.

کمتر کسی است که در مقابل تدیگ مقاومت نشان دهد! پس اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به تدیگ علاقه دارید، می توانید رستوران گازماخ را برای صرف غذا انتخاب کنید.

دوغ بسیار خوشمزه ای نیز در کنار غذا سرو می شود که بسیار پرطرفدار است. در رستوران گازماخ می توانید کباب تابه ای های بی نظیری را نوش جان کنید. ماهیچه، خورشت هویج، قیمه و خورشت بادمجان از غذاهای لذیذ این رستوران هستند.

البته اگر هوس فست فود کرده باشید، می توانید یکی از غذاهای فست فودی رستوران گازماخ را انتخاب نمایید. در این رستوران قیمت غذاها کمی بالا است.

رستوران گازماخ تبریز

رستوران بام تبریز

رستوران بام تبریز در یکی از بلندترین قسمت های شهر قرار گرفته است و شما می توانید ضمن نوش جان کردن یک غذای خوشمزه در بالای پارک جنگلی و کوهستانی عینالی، از مشاهده مناظر اطراف لذت ببرید.

هوای این منطقه بسیار مطلوب و دلپذیر است و خوردن یک وعده غذای گرم و جانانه در هوای کوهستانی می تواند بسیار لذت بخش باشد. منوی این رستوران شامل غذاهای متنوع ایرانی و سنتی می باشد.

رستوران بام تبریز

رستوران باختر تبریز

کمتر کسی در تبریز پیدا می شود که رستوران باختر را نشناسد! این رستوران یکی از محبوب ترین چلوکبابی های تبریز است که در نزدیکی دروازه تهران قرار دارد. در رستوران باختر دو نوع کباب کوبیده و برگ را برای مهمانان سرو می کند.

فضای رستوران بسیار باصفا و صمیمی است. در این رستوران فرایند به سیخ کشیدن و پخت کباب ها در مقابل چشمان مشتریان انجام می شود و شما می توانید با روش پخت این کباب های لذیذ آشنا شوید.

البته دیدن این منظره شما را برای خوردن کباب بی قرارتر خواهد کرد. نرمی و خوشمزگی گوشت کبابی باعث شده تا عده زیادی از مردم و همینطور گردشگران این رستوران را برای خوردن غذا انتخاب نمایند. به همین دلیل رستوران اکثرا مملو از جمعیت است. در این رستوران می توانید سوپ و دوغ هم نوش جان کنید.

رستوران باختر تبریز

رستوران حاج مجید تبریز

در بین رستوران های معروف تبریز، رستوران حاج مجید نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این رستوران به دلیل چلومرغ هایی که سرو می کند توانسته جای خود را در دل بسیاری از اهالی تبریز وحتی گردشگران باز کند.

این رستوران تنها غذایی که سرو می کند چلومرغ است و به دلیل طعم فوق العاده ای که دارد، همواره در بین انتخاب افراد بوده است. شما در این رستوران می توانید انتخاب کنید که کدام قسمت مرغ برایتان سرو شود.

این رستوران در پشت موزه شهرداری قرار دارد و پذیرای بسیاری از خانواده ها نیز می باشد. البته سوپ، دوغ و نوشابه هم می توانید در این رستوران نوش جان کنید.

بهترین رستوران های تبریز

رستوران ایل گلی تبریز

اگر سری به جاذبه معروف تبریز ینی ایل گلی بزنید، در مرکز این مجموعه بنای تاریخی را مشاهده خواهید کرد که امروزه به رستوران تبدیل شده است. رستوران ایل گلی از رستوران های محبوب تبریز است و منوی کاملی دارد.

در این رستوران صبحانه به صورت سلف سرویس بوده و می توانید انواع نوشیدنی، میوه، خوراکی، لبنیات، نیمرو، آب میوه، ژله، املت و … نوش جان کنید.

البته برای ناهار و شام هم غذاهای لذیذی همچون اسقره کباب، چلو ماهیچه، چلو کباب سلطانی، چلو کباب بختیاری، خوراک ماهی قزل آلال، ماهی کبابی و … سرو می شود.

رستوران ائل گلی تبریز

رستوران مظفریه تبریز

یکی دیگر از بهترین رستوران های تبریز، رستوران مظفریه است. این رستوران دارای معماری جالبی است و شما می توانید به انتخاب خود بر روی میز و یا تخت هایی که وجود دارد غذای خود را نوش جان کنید.

رستوران مظفریه یک رستوران سنتی است که با اوزون کباب که کباب هایی به طول یک نان سنگک بودند، به شهرت رسید. اولین شعبه رستوران مظفریه در شاهگلی تاسیس شد.

امروزه این رستوران ۳ شعبه دیگر نیز دارد و به دلیل کیفیتی که دارد توانسته اصالت خود را حفظ نماید. در رستوران مظفریه می توانید انواع مختلفی از کباب ها را نوش جان کنید. کباب های این رستوران هم بدون چلو و هم با چلو سرو می شود.

رستوران مظفریه تبریز

دیزی و تاوا کبابی محمدی تبریز

دیزی و تاوا کبابی یکی دیگر از رستوران های معروف تبریز است. این رستوران در پاساژ تربیت واقع شده است. اگرچه این رستوران دو نوع غذا بیشتر ندارد اما به دلیل کیفیت و طعم غذاهای خود یعنی دیزی و کباب تابه ای توانسته محبوب دل بسیاری از افراد شود.

در این رستوران کباب تابه ای در ظرف روحی و به شیوه ای بسیار زیبا و به همراه گوجه سرخ شده، پیاز، جعفری و ترشی سرو می شود. این رستوران برای خوردن دیزی به همراه نان سنگ تازه می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. اگر به تبریز سفر کردید خوردن کباب تابه ای بی نظیر این رستوران را فراموش نکنید.

چلوکبابی محمدی تبریز

رستوران ماهی خوب تبریز

اگر در سفر به تبریز، دلتان هوای غذای دریایی کرد و تمایل داشتید تا یک غذای دریایی با کیفیت نوش جان کنید، رستوران ماهی خوب انتخاب بسیار مناسبی است.

رستوران ماهی خوب در خیابان ولیعصر واقع شده است. در این رستوران ماهی به شیوه کاملا حرفه ای طبخ می شود و طعم و مزه فوق العاده ای دارد، به طوریکه کسانی که نسبت به بو و طعم ماهی حساس هستند از نوش جان کردن غذای دریایی این رستوران احساس رضایت خواهند کرد.

رستوران ماهی خوب تبریز

رستوران های جلالی سردرود تبریز

رستوران جلالی اولین بار فعالیت خود را در شهر سردرود در نزدیکی تبریز آغاز کرد. این رستوران به دلیل محبوبیت بسیاری که داشت، مشتریان بسیاری را از سراسر تبریز به سوی خود می کشاند.

امروزه رستوران جلالی برای آن که بتواند خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه کند، چندین شعبه مختلف در شهر تبریز ایجاد کرده است. در رستوران های جلالی شما می توانید انواعی از کباب های ایرانی را به همراه کره محلی، انواع غذاهای دریایی و فرنگی را نوش جان کنید.

رستوران جلالی سردرود تبریز

مواد اولیه این رستوران بسیار با کیفیت بوده و با سرویس دهی به سبک اروپایی از مهمانان خود پذیرایی می کند. توجه داشته باشید که قیمت غذاها در این رستوران بالا است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا