ترکیهجهان گردی

استانبول غذا چی بخوریم؟

غذاهای استانبول

استانبول یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که به خاطر زیبایی ها و جاذبه های منحصر به فرد خود، انتخاب بسیاری از گردشگران می باشد. گردشگران در سفر به استانبول فرصت بازدید از جاذبه های متنوع و آشنایی با فرهنگ مردم این شهر را خواهند داشت.

اما جالب ترین نکته ای که در سفر به استانبول وجود دارد و برای گردشگران نیز لذت بخش است، غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذی است که در این سفر می توانند نوش جان کنند. غذاهایی که هر یک به شکل خاصی تهیه و سرو می شوند.

شما در سفر به این شهر انواع مختلفی از غذاهای دریایی، گیاهی، مدیترانه ای و انواع غذاهای گوشتی را می توانید نوش جان کنید. اگر دوست دارید قبل از سفر اطلاعات کوتاهی درباره غذاها و ذائقه مردم این منطقه داشته باشید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطاله کنید.

بورک

بورک یکی از صبحانه های لذیذ در بین مردم ترکیه می باشد. این نوع غذا که با استفاده از خمیر یوفکا تولید می شود از صبحانه های معروف ترکیه است. موادی از قبیل گوشت و سبزیجات و پنیر در بین  لایه های خمیر یوفکا قرار می گیرد و سپس در روغن سرخ می شود. بورک را به عنوان عصرانه نیز می توان نوش جان کرد.

نوشته های مشابه

بورک

کومپیر

کومپیر یک سیب زمینی تنوری است که در بین مردم ترکیه محبوب است. برای تهیه کومپیر سیب زمینی را تنوری کرده و سپس با موادی مانند سوسیس، ذرت، مایونز، نخود فرنگی، هویج و پنیر کاشار ترکیب شده  و سرو می شود.

کومپیر

ترکیب همه این مواد با هم طعم فوق العاده ای را به همراه دارد. اگر دوست دارید بهترین نوع این غذا را نوش جان کنید می توانید به منطقه اورتاکوی در استانبول بروید و یک کومپیر اصیل و مقوی  را نوش جان کنید.

نان سیمیت

سیمیت در واقع نوعی نان بسیار خوشمزه ای است که در ترکیه طرفداران بسیاری دارد. این نان پس از آماده شدن در کنجد غلتانده می شود و سپس در مجاورت آتش قرار می گیرد تا مراحل پخت به خوبی انجام شود.

نان سیمیت

اگر در اوایل صبح سری به خیابان های استانبول بزنید، نان سیمیت پیچیده شده در کاغذ را در دست ساکنان این منطقه خواهید دید. این نان خوشمزه و خوش عطر را می توانید از کافه ها، نانوایی ها و یا چرخ دستی هایی که در سطح شهر وجود دارد، خریداری کنید و نوش جان کنید. البته خوردن یک فنجان چای با نان سیمیت لذت آن را دو چندان می کند.

میدیه دولما

یکی از غذاهای استانبول که معمولا به صورت یک میان وعده به شمار می رود، میدیه دولما است. این غذا ترکیبی از صدف دریایی و برنج بسیار تند است که به همراه لیموی تازه تهیه می شود.

برای پیدا کردن این غذا می توانید راهی میدان تکسیم شوید و از دکه هایی که دورتا دور میدان وجود دارد این میان وعده را تهیه کنید. یکی از نکاتی که در خوردن میدیه دولما بسیار توصیه می شود، خوردن آن به صورت پشت سرهم و بی وقفه است.

میدیه دولما

چرا که اگر بخواهید آرام آرام این غذا را نوش جان کنید به دلیل وجود دانه های حجیم شده برنج خیلی سریع سیر خواهید شد و نمی توانید تمامی غذایی که خریداری کردید را نوش جان کنید.

بالیک اکمک

استانبول در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد و مجاورت آن با این تنگه باعث شده تا در بین غذاهای مردم این منطقه، آبزیان و غذاهای دریایی نیز جایگاه ویژه ای داشته باشند.

ماهی همواره پای ثابت منوی رستوران های این منطقه است. بالیک اکمک که نوعی ماهی سرخ شده در روغن زیتون و یا کره می باشد، یکی از خوشمزه ترین ساندویچ هایی است که می توانید در این منطقه و به خصوص در نزدیکی پل گالاتای نشسته و ضمن لذت بردن از مناظر از خوردن ساندویچ ماهی لذت ببرید.

بالیک اکمک

در محله هایی مانند کاراکوی و امین انو که در نزدیکی ساحل قرار گرفته اند، این غذا را می توان نوش جان کرد.

کوکورچ

کوکورچ را نه می توان به طور حتم جزو محبوب ترین غذاهای استانبول دسته بندی کرد و نه می توان آن را به عنوان بدترین غذای این منطقه نام برد. این غذا که نوعی غذای خیابانی استانبول است در واقع کباب روده گوسفند است که به صورت تابیده شده و به همراه فلفل آماده می شود.

کوکورچ

این غذا در بین برخی از افراد بسیار محبوب بوده و جزو خوشمزه ترین کباب ها به شمار می رود و در مقابل برخی به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی در هنگام نظافت این بخش، از خوردن این غذا خودداری می کنند و حاضر نیستند که برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنند.

با این حال بهترین مکانی که می توان با خیال راحت یک کوکورچ خوشمزه را نوش جان کرد، شامپیون کوکورچ می باشد. این کباب معمولا با نصف نان سرو می شود.

تاووک پیلاو

تاووک پیلاو و یا مرغ و برنج از غذاهای کاملی است که در استانبول آماده  می شود. در واقع تاوک پیلاو گزینه بسیار خوبی برای کسانی است که در هر وعده غذایی خود، حجم بالایی از غذا را نوش جان می کنند.

تاووک پیلاو

این غذا که به صورت گرم سرو می شود از مرغ و برنج تهیه می شود. بهترین و با کیفیت ترین نوع تاوک پیلاو را می توانید در اون کاپاتی رو به روی بازار مانیفاتور چیلار را پیدا کرده و نوش جان کنید. البته در سطح شهر گاری هایی با مکعب های شیشه ای نیز وجود دارد که این غذای خوشمزه را به فروش می رسانند.

دوروم

از جمله غذاهای لذیذ و البته خیابانی استانبول دوروم است. این غذا که به نوعی یک میان وعده نیز شناخته می شود از مواد متنوعی تهیه می شود. برای تهیه دوروم از نان لواش استفاده می کنند و موادی از قبیل گوشت، مرغ، پنیر و انواع سبزیجات مختلف را درون نان لواش نازک قرار داده و به صورت لقمه ای سرو می کنند.

دوروم

دورم به دلیل زود آماده شدن و شکل ساده که برای خوردن دارد، به عنوان یک غذای محبوب در منطقه استانبول شناخته می شود. بهترین و خوشمزه ترین نوع دوروم را می توانید در بامبی یا کیزیل کایالار میدان تکسیم پیدا کرده و نوش جان کنید.

اسکندر کباب

اسکندر کباب از غذاهای بسیار مشهور این منطقه است. البته اسکندر کباب معروف ترین غذای ترکیه محسوب می شود. گردشگرانی که به این شهر سفر کرده اند، حتما برای یک بار هم که شده اسکندر کباب را نوش جان نموده اند.

اسکندر کباب در واقع مانند دونر کباب یا کباب ترکی بر روی سیخ های عمودی تهیه و آماده شده و سپس برش داده می شود. اسکندر کباب چاشنی مخصوص خود را دارد.

اسکندر کباب

برای خوشمزه تر شدن این غذا گوجه فرنگی تفت داده شده را به همراه روغن زیتون، فلفل و سبزیجات معطر مانند ریحان، نعنا و جعفری مخلوط می کنند و سپس سرو می نمایند. این کباب به خاطر ادویه های خوش عطری که دارد به یکی از خوشمزه ترین کباب های دنیا تبدیل شده است.

علی نازیک کباب

یکی از کباب های خوشمزه که به نوعی یکی از رقبای اسکندر کباب نیز محسوب می شود، کباب علی نازیک است. این کباب لذیذ از تکه های گوشت  مزه دار شده بره تهیه می شود که به همراه بادمجان کبابی، ماست چکیده و گوجه سرو می شود.

علی نازیک کباب

تانتونی

تانتونی نوعی غذای خوشمزه است که به صورت لقمه ای سرو می شود. این غذا در واقع مانند دوروم تهیه می شود. تانتونی دو نوع تند و معمولی دارد.

برای تهیه این غذا از موادی مانند گوشت، فلفل، گوجه فرنگی و ادویه های مختلف و معطر استفاده می کنند و سپس آن را در یک نان لواش و کم حجم می پیچند. البته بسیاری تانتونی تند را یک تانتونی واقعی می دانند و توصیه می کنند که نوع تند آن را امتحان کنید.

تانتونی

امینه آنا سفراسی که در محله بیلورجوی میدان تکسیم قرار گرفته است، یکی از بهترین مکان ها برای خوردن یک تانتونی خوشمزه و اصیل می باشد.

لاهماجون

لاهماجون در واقع نوعی پیتزای ترکی است که در استانبول و مناطق ترک زبان تهیه می شود. البته این غذا را می توان در استان های شمال غربی کشور نیز نوش جان کرد لاحماجون غذای خوشمزه ای است که از یک خمیر نازک تشکیل شده و روی آن را با گوشت چرخ کرده، پیاز و فلفل می پوشانند و سپس آن را چند  دقیقه درون تنور قرار می دهند.

لاهماجون

لاحما جون در واقع شبیه نان لواشی است که مواد در هنگام پخت به آن اضافه می شوند. این غذای خوشمزه به همراه جعفری تازه و آب لیمو سرو می شود. توصیه می کنیم که در کنار این پیتزا خوشمزه، دوغ محلی یا آیران نیز نوش جان کنید.

بهترین نوع لاحماجون را  که در تنورهای سنگی آماده می شود می توانید در لاحماجون خلیل و برسام تاش فیرین در محله کادی کوی و فیستیک کباب در محله آرونات کوی پیدا کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا