اصفهانشکم گردی

بهترین رستوران های اصفهان

بهترین رستوران های اصفهان

شهر اصفهان از زیباترین شهرهای ایران است که معمولا در همه ایام سال پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی می باشد. وجود بناهای تاریخی و اماکن گردشگری باشکوه در این شهر، آن را به یکی از مقاصد سفر اکثر توریستان تبدیل کرده است.

شهر اصفهان در کنار جاذبه ها، رستوران های بسیار شیک و معروفی نیز دارد که فرصت خوبی را برای گردشگران مهیا می کند تا از غذاهای محلی این شهر نیز نوش جان کنند. اگر قصد سفر به اصفهان را داشتید، این مطلب برای انتخاب یک رستوران شیک، کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

رستوران های اصفهان

رستوران شهرزاد اصفهان

یکی از بهترین و شیک ترین رستوران های اصفهان، رستوران شهرزاد است. رستوران شهرزاد در چهارباغ عباسی واقع شده است و جاذبه هایی نظیر پل خواجو و زاینده رود در نزدیکی این رستوران هستند.

نوشته های مشابه

این رستوران محیط بسیار زیبایی دارد و با نقاشی های بسیاری تزئین شده است. رستوران شهرزاد در سال ۱۳۴۶ تاسیس شده است و کمتر کسی را می توان در اصفهان پیدا کرد که این رستوران را نشناسد.

این رستوران بیشتر شبیه به یک نمایشگاه است که هنر ایرانی را در معرض نمایش قرار می دهد. در این رستوران می توانید از انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، انواع پیش غذاها، غذاهای دریایی و دسر که به صورت با کیفیتی تهیه و طبخ می شوند، نوش جان کنید.

نکته جالبی که در منوی این رستوران وجود دارد، وجود غذاهای کاملا سالم با عنوان برنامه قلب سالم برای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها است که غذاهای بدون روغن را طبخ و ارائه می کند.

در رستوران شهر می توانید بهترین خورشت ماست مخصوص شهرزاد، ته چین مرغ، چلوکباب، جوجه کباب، شنیسل و استیک را که جزو غذاهای لذیذ و پیشنهادی ما به گردشگران است را نوش جان کنید.

رستوران شهرزاد اصفهان

رستوران جارچی باشی اصفهان

از معروف ترین رستوران های اصفهان، رستوران جارچی باشی می باشد. این رستوران از رستوران های سنتی و مشهور اصفهان است که در حمام تاریخی به قدمت ۴۰۰ سال ساخته شده است.

این رستوران فضای بسیار زیبایی دارد. معماری جالب توجهی در آن به کار رفته است و در دیوارهای آن می توان کاشیکاری های بسیار زیبایی را مشاهده کرد.

چندین حوض با فواره های کوچک و بزرگ نیز در طراحی این مجموعه به کار رفته است. در این مجموعه موسیقی زنده نیز در برخی از ایام هفته برگزار می شود و شما می توانید ضمن نوش جان کردن غذای خوشمزه از شنیدن موسیقی سنتی ایرانی در این محیط دلنشین لذت ببرید.

منوی رستوران جارچی باشی منوی کاملی است و می توانید انواع کباب و غذاهای ایرانی به خصوص بریان که غذا معروف اصفهانی ها است را نوش جان کنید.

رستوران جارچی باشی اصفهان

رستوران سنتی آشتی اصفهان

اگر در سفر به اصفهان به دنبال یک محیط خانوادگی و کاملا سنتی برای صرف غذا باشید، رستوران سنتی آشتی می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

این رستوران در نزدیکی پل خواجو واقع شده است و با غذاهای سنتی و موسیقی دلنشین از مهمانان خود پذیرایی می کند. در این رستوران می توانید غذاهای سنتی مانند بادمجان شکم پر، کوفته، دیزی، دلمه، مجمع کباب آشتی، غذاهای دریایی، کباب حسینی، انواع پیش غذا، انواع کباب و نوشیدنی های متنوعی را نوش جان نمایید.

بریانی اعظم اصفهان

یکی از غذاهای بسیار معروف و البته خوشمزه شهر اصفهان، بریان است. بهترین و خوشمزه ترین بریانی که می توانید در اصفهان نوش جان کنید، در رستورانی به همین نام طبخ و آماده می شود.

بریانی اعظم یکی از باسابقه ترین رستوران های اصفهان است که به واسطه طبخ بریان های خوشمزه توانسته جای خود را در دل مردم اصفهان و گردشگران باز کند.

رستوران بریانی در خیابان چهارباغ واقع شده است و البته سه شعبه دیگر نیز در خیابان مسجد سید، خیابان کمال اسماعیل و خیابان چهارباغ بالا و چهارراه نظر دارد.

در بریانی اعظم شما می توانید بریان را به همراه نان سنگک و یا نان تافتون تازه سبزی خوردن و دوغ نوش جان کنید. اگر به این رستوران رفتید و با شلوغی آن مواجه شدید اصلا نگران نباشید زیرا در این رستوران، غذا را در کمترین زمان ممکن  به مهمانان ارائه می دهند.

بریانی اعظم اصفهان

رستوران آرک اصفهان

از لوکس ترین رستوران هایی که اصفهان وجود دارد، رستوران آرک را می توان نام برد. این رستوران در خیابان جلفا و در نزدیکی کلیسای وانک قرار گرفته است. رستوران آرک فضای بسیار زیبا و دلنشینی دارد.

فضای سنتی رستوران آرک برای همه گردشگران به خصوص گردشگران خارجی بسیار جالب است و نظر آن ها را به سوی خود جلب می نماید. در رستوران آرک امکان نشستن در فضای باز نیز برای مهمانان فراهم است و مهمانان می توانند در تابستان در فضای باز این رستوران نشسته و غذای خود را نوش جان کنند.

در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، غذاهای مدیترانه ای و همینطور غذاهای گیاهی به مهمانان ارائه می شود. توجه داشته باشید که در این رستوران به دلیل این که از رستوران های لوکس اصفهان محسوب می شود منوی گرانی دارد و قیمت غذاها بالاست.

کافه رستوران هرمس اصفهان

یکی از مهم ترین کافه رستوران های اصفهان که برای اهالی اصفهان کاملا شناخته شده است، کافه رستوران هرمس است. کافه رستوران هرمس در خیابان جلفا و در نزدیکی کلیسای وانک قرار گرفته است.

این کافه رستوران به خاطر استیک هایی که طعم بسیار لذیذی دارند، مشهور شده و انتخاب بسیاری از گردشگران می باشد. فضای کافه هرمس بسیار شیک ومدرن است و مبلمان مدرنی برای طراحی فضای آن به کار رفته است.

کافه رستوران هرمس

رستوران شب نشین اصفهان

یکی از باغ رستوران های معروف و محبوب اصفهان، رستوران شب نشین است. این رستوران در بلوار آتشگاه واقع شده است. رستوران شب نشین در یک باغ بزرگ احداث شده است و دو مجموعه بیرونی و داخلی را برای پذیرایی از مهمانان خود آماده نموده است و مهمانان به انتخاب خود می توانند در فضای باز و درون یکی از آلاچیق های زیبا که دور تا دور آن بالشتک چیده شده است بنشینند و یا از فضای داخلی رستوران برای صرف غذا استفاده نمایند.

این مجموعه ورودی و حیاط بسیار زیبایی دارد و نورپردازی در فضای آن انجام شده است. منوی رستوران شب نشین هیچ کم و کسری ندارد و انواع غذاهای دریایی، انواع کباب، خورشت ماست اصفهان، جوجه چینی با سس تاتار، کباب باغی بلدرچین، کباب فیله پیچ، باقلا پلو با ماهی شوریده و انواع سالادهای رنگارنگ در آن دیده می شود.

رستوران شب نشین اصفهان

رستوران خوان گستر اصفهان

یکی از بهترین رستوران های اصفهان که در خیابان جلفا و نزدیکی کلیسای وانک قرار گرفته است، رستوران خوان گستر است. این رستوران بسیار شیک و مجلل است و در فضای دلنشینی از مهمانان پذیرایی می کند.

بخشی از رستوران به صورت سلف سرویس است و برای گیاه خواران انواع غذاهای گیاهی در نظر گرفته است. در رستوران خوان گستر می توانید بهترین چلوکباب کوبیده را نوش جان کنید که مسلما متوجه طعم بی نظیر آن خواهید شد.

رستوران سیب اصفهان

یکی از بهترین رستوران های اصفهان رستوران سیب است. این رستوران معمولا انتخاب آن دسته از افرادی می باشد که به دنبال یک رستوران سلف سرویس هستند تا بتوانند با پرداخت یک بار هزینه، از غذاهای متنوعی نوش جان کنند.

رستوران سیب در نزدیکی کوه آتشگاه و منار جنبان قرار دارد. منوی رستوران سیب منوی کاملی از دسر و اردور ایرانی فرنگی می باشد. همچنین در منوی آن مجموعه کاملی از نوشیدنی های سرد و گرم وجود دارد و تنوع آن ها بسیار زیاد است به طوری که ۴۰ نوع نوشیدنی سرد برای مهمانان در نظر گرفته شده است.

این رستوران صندلی کودک نیز برای خانواده هایی که فرزند کوچکی دارند در نظر گرفته است. البته رستوران سیب به غیر از فضای داخلی یک باغ کوچک نیز دارد که مهمانان می توانند در قسمتی از باغ نشسته و یک نوشیدنی میل نمایند. همچنین این رستوران دارای بخش VIP نیز می باشد.

رستوران سیب اصفهان

رستوران طهران یا ارگ اصفهان

رستوران طهران یا ارگ از جمله رستوران های محبوب اصفهان است که در جاده نجف آباد قرار دارد. این رستوران دارای سه بخش سنتی، کلاسیک و مخصوص است.

فضای رستوران بسیار زیباست و شومینه هایی به سبک قدیم در آن ساخته شده است که زیبایی فضا را چند برابر می کند. منوی رستوران طهران منوی کاملی است.

از جمله غذاهای لذیذی که در منوی این رستوران وجود دارد می توان میرزا قاسمی، خوراک بادمجان، کوفته کردی، کوفته قیمه، مرغابی با سس پرتقال، باقالی پلو، زرشک پلو با مرغ، کبک، قفقازی و انواع نوشیدنی ها و دسر و ترشیجات را نام برد.

در این رستوران یک قانون کاملا جالب توجه وجود دارد و اگر غذایتان باقی بماند ۱۰۰۰۰ تومان جریمه خواهید شد. این قانون برای صرفه جویی در مصرف غذا در نظر گرفته شده است. رستوران طهران جای زیادی برای پارک ماشین مهمانان نیز دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا